Pastís de sara

En Massitet sap perfectament que m’agraden el llom i el formatge. Ho sap de sempre. Però no sap de sempre que m’agraden els plàtans i que m’agrada molt el pastís de sara, que me’n menjaria quatre de seguits si me’ls posessin al davant. Fins que no m’ho va dir ell no vaig veure aquesta relació estranya que tinc amb les coses que m’agrada menjar: no les compro, no les poso a la llista del mercat, no en tinc de reserva per casa… Només de tant en tant em sent dir ui, anacards, m’encanten, són boníssims, quan estava a Girona en menjava sempre”. És clar, aleshores respon “Com? Des de quan t’agraden? I per què no n’hi ha hagut mai a casa?!!”. Doncs, no ho sé, simplement em passa…

I un dia em vaig despenjar amb això, que volia fer un pastís de sara, que feia massa temps que no en comprava i que m’agraden molt. Vaig buscar la recepta a internet i em vaig quedar amb les de Cuina per a llaminers i Cuinetes. Als seus blogs està molt ben explicada però com que el meu primer pastís de sara va ser un pastís en apuros, us passo la recepta amb notes al peu… 😛

DSC_0406.JPG
La decoració era imprescindible! | Olletadeverdures.cat

Per a aquest pastís necessitem tres coses: pa de pessic, almívar i la sara. El pa de pessic és millor que sigui del dia anterior, cosa de la que es va encarregar Massitet. Per a fer l’almívar hem de barrejar uns minuts el suc de mitja llimona, 100 gr de sucre i 100 d’aigua mineral. Primera nota mental (o al peu): No deixeu que es faci caramel o haureu de tornar-ne a fer!! A veure, piltrafilla, com vols banyar un pa de pessic amb una cosa sòlida???

Per a fer la sara s’han de bullir 25 gr d’aigua amb 100 grams de sucre durant uns 4 minuts. Això s’aboca damunt 2 rovells d’0u sense deixar de batre. Quan aquest xarop es refreda s’aboca la mantega (125g) a temperatura ambient. Molt bé, vet aquí la segona nota mental: prepara abans els rovells d’ou o tornaràs a tenir problemes amb l’aigua i el sucre!

Per muntar el pastís tallem el pa de pessic en tres talls iguals i el banyem amb almívar (tercera nota: no sigueu garrepes, banyeu-lo bé, sigueu generosos o us quedarà massa sec!); posem al damunt una mica de melmelada d’albercoc (nosaltres no en teníem i en vaig posar de gerds…); tornem a muntar el pa de pessic en una sola peça i hi escampem la sara per tot arreu (nota mental 4: compra una espatula o no hi haurà qui allisi la cosa!!).  Finalment s’escampen i s’hi enganxen les ametlles laminades per dalt i per les vores, s’hi espolvoreja una mica de sucre llustre i es decora al gust.

Evidentment, les maduixes de paper no calen, només volia posar una mica d’humor a un pastís que m’havia donat una mica la tarda. El volia dur a l’escola, però sent el primer que feia i amb tants entrebancs no em vaig atrevir. De tota manera, tot i les notes al peu i la decoració de mentida, al final va sortir una cosa comestible i bona.

Anuncis

11 thoughts on “Pastís de sara

  1. Això de la Sara deu ser una cosa genètica que teniu els cunyats !!! A Sergio li anxisa i de vegades la fa.
    La recepta és quasi igual però ell li afegix melmelada d’albercoc…..
    pa de pessic
    melmelada
    pa de pessic
    sara
    pa de pessic
    Així que ja ho veus, encara una miqueta més dolça!!!!

  2. Doncs jo tinc moltes ganes de fer pastís de Sara! i m’apunto super ben apuntades aquestes notes al peu jeje. A mi de vegades també em passa que tot surt al revés, però més val agafar-ho amb humor oi?

  3. Hola Kissumenja!!!! 😉
    Segur que estava boníssim! I els entrebancs són genials perquè ajuden aprendre! 😀
    Moltes gràcies per citar el nostre bloc. La recepta tant a la Gemma com a mi ens la va ensenyar la Mireia Carbó en un especial “Mones de Pasqua” i la veritat és que la crema de mantega està… per llepar-se’n els dits! Literalement!

    Molts petons!!! 🙂

    Nuni

  4. M’encanten les sares!!! Era sempre el meu pastís de’aniversari!!! La meva mare me’l feia sempre i com que estava en època d’exàmens convidava els amics a berenara a casa…Ara el faig jo…i realment és deliciòs!!!
    Millor que pa de pèssic…la tarta genovesa (4 ous, 100gr atmetlla mòlta, 100 gr de sucre, mitja cullaradeta de llevat Royal, sal, ratlladura d’una llimona)…prova-ho!
    Ptnts Kissumenja!!!

  5. A mi es un pastís que m’encanta de fer ( i tinc pendent de publicar…) pero el mes curiós es que no m’agrada!!!
    Sempre el faig per regalar a algú que se que el disfrutará….
    Petonets.

  6. Hola!

    Jo també la vaig posar a les dues capes, la melmelada, Helena. L’únic que no en teníem d’albercoc i hi vaig posar la que hi havia de la última vegada que va venir ta mare… Per cert, que exigeixo una sara per la propera vegada que baixi!! Jjajaj!

    Mira,Bet, com que de receptes de Sara n’hi ha moltes per internet, vaig voler donar-li el toc d’humor. Però no em crec que ni tu ni Sara Maria necessiteu aquestes notes al peu… 🙂

    Tens raó, Nuni, en això de la Mireia Carbó. Ho vaig veure als vostres blogs que la recepta és seva. Gràcies per resoldre’m el dubte de l’almívar, així millorarà quan la torni a fer. Això sí, aquesta vegada serà amb la tarta genovesa que proposa la Marta. Gràcies, bunika! Ja t’explicaré què tal ha quedat amb la teva aportació!

    Mira Gemma, el pots fer i regalar-lo a la Sandra, dels fogons! Jjajja! Jo entro poc a la cuina i no hi entraria mai a fer res que a mi no m’agradés. Per alguna raó jo sóc Kissumenja, oi? 😉

    Jjajajajaj! Sandra, no serà pels gustos culinàris comuns!! Jjajajaj!

    Petonets a totes!

  7. A mi m’encanta la sara i fa anys que no en menjo! També era el meu clàssic pastís d’aniversari. Quina bona pensada: ho poso als pendents de la meva llista i a veure si no em surt massa accidentada. De tota manera fa una pinta sensacional. Enhorabona

  8. Veus, m’agrada saber que hi ha gent com jo, que no compra ni cuina les coses que li agraden! Jjajaja! Gràcies per la floreta, Laura!

    Anna, com pot ser que no el coneguis!!! A mi m’encanta!! Tasta-la i em dius el què.

    Muaks!

Deixa un comentari

