“¡En la Argentina cocina el teléfono!”

Per ser exactes, la frase que em va dir Guillermo, un dels professors amb qui he vingut a treballar, va ser: “¡En este país cocina el teléééééééééééfono!”. Primer, francament, vaig pensar que era una exageració de les seves (compleix força amb algun tret del tòpic d’argentí apassionat…). Però a fe de Déu que per algunes de les coses que porto veient des que estic per aquesta part de món, la cosa és veritat. Si més no a Buenos Aires i entre el que a Catalunya en podríem dir la classe mitjana.

Delivery
A Buenos Aires, tot els restaurants fan delivery. O sigui, servei a domicili. I quan dic tots vull dir tots. Des de les coses més conegudes pel nostre tros de món com pizzes, sushi o cuina xinesa fina a la cosa més inversemblant que puguem imaginar des del nostre punt de vista: plats de pasta fesca artesana, cuina macrobiòtica o un asado complet. Sí, estimats: la parrilla del costat de casa et porta carn a la brasa a casa si vols!

IMG_7111.JPG
Macrobiòtic, pizza, asado, falafel, japonès... gelat!!! | Olletadeverdures.cat

A més a mes, en una altra diferència amb Catalunya, cada restaurant té el seu propi servei a domicili i no passen per centrals de reserves com les que tenim a Barcelona. Els més grans tenen un servei propi de delivery i als més petits els cambrers de sala també es fan càrrec de repartir per la ciutat. De fet, és força habitual veure com el cambrer que t’ha servit agafa una bossa i surt per la porta del restaurant… A la foto podeu veure els fulletons de la dotzena de locals que hi ha a menys de cinc minuts camintant de casa. No us sembla molt fort?

En aquest país, com deia Guillermo, cuina el telèfon. I el punyetero sap fer de tot! 😉

Salut!

Anuncis

6 thoughts on ““¡En la Argentina cocina el teléfono!”

  1. Ara em queda clar el títol d’una pel·lícula argentina -Buena vida/Delivery-. En aquest cas, la família sencereta va a casa del protagonista i s’hi instal·la indefinidament… No tinc costum d’encomanar menjar ja fet; m’estime més entaular-me fora de casa, o triar en el moment per endur-me’l. Quins costums tan semblants i tan diferents alhora tenim al món! Gràcies per compartir aquestes vivències tan curioses!

  2. Ho confirmo! Ja sí que vaig al·lucinar quan vaig veure aquella botiga de menjar de gossos amb delivery! Jjajaja! Només en vaig veure aquesta però em va fer riure molt! Si als amos els porten el dinar a casa, per què no als animals, oi?

  3. Aquesta manera de fer també és típica de l’Índia, i no és una opció gens despreciable tenint en compte que és una manera d’estalviar-te l’exorbitant impost al servei d’alguns restaurants. A casa més d’una vegada hem sopat delivery de tortellinis al pesto, delivery de bistec de segón i de postres, delivery de gelat, i tot de llocs diferents. El meu preferit, però, és el delivery d’alcohol: que estàs de botellón a casa amb els colegues, són ja la una i no queda mam, cap problema! Truques i tot solucionat!

Deixa un comentari

