Una iaia “postissa”

La Lola no és la meva àvia, però suposo que una àvia deu fer el mateix paper que ella ha fet amb nosaltres. Quan els meus pares van arribar a La Jonquera van anar a viure a la casa del costat i una de les coses que li haig d’agrair (i molt!) és la frase que li va dir a la meva mare: “Jo li parlaré en català, així quan vagi a l’escola ja en sabrà”. Vés tu a saber si no m’estimo tant la meva llengua gràcies a ella… En tinc molts records, com quan ens acompanyava a veure els Reis Mags quan arribaven a La Jonquera o quan sortíem a la muntanya a veure el “meu cavall”, que era un arbre tort.

Però aquest és un blog de cuina, oi? Així que anem a la part gastronòmica d’aquesta relació: cada dimecres al migdia ens venia a buscar a l’escola, fèiem una volta pel mercat i anàvem a dinar a casa seva. Evidentment, mai no vam menjar res que no ens agradés: què voleu, macarrons? Doncs macarrons! Ara descobreixo que el puré de patata us agrada, doncs puré de patata. Arròs a la cubana, pollastres a l’ast… i gelats. Molts gelats! M’agradava moltíssim anar a casa seva. Tant, que el càstig més greu que recordo és un dia que, per una cosa de l’escola, allà mateix, un dimecres, la meva mare em va dir que d’anar a dinar a casa la Lola res. Ai, quin disgust!

Tenia moltes ganes de dedicar-li un post i he pensat que el millor que podria fer és alguna cosa amb llet condensada. Per què? No us podeu imaginar la de vegades que he anat a la nevera de la Lola, n’he agafat un pot i me l’he cruspit cullerada rera cullerada!

Ingredients per fer un flam de llet condensada:

  • 3 ous
  • 740 g de llet
  • 370 g de llet condensada
  • 150 g de sucre
  • 50 g d’aigua

Preparació:

Es barregen els ous amb les llets (la normal i la condensada). Es deixa reposar i omplim el motlle (on hem posat el caramel, fet amb el sucre i l’aigua). Ho posem al forn, preescalfat a 170º  per quallar-lo al bany maria. La recepta que vaig mirar deia que s’havia de deixar 50 minuts però jo vaig necessitar com uns 20 més. Però bé, ja sabeu que està al punt quan el punxem amb l’escura dent i en surt net.

IMGP9235.JPG
Quina cosa més golafre! | Olletadeverdures.cat

A veure si la visito, que últimament la tinc una mica abandonada, pobreta. Aniré a casa seva, xerrarem de les nostres coses, bé, xerrarà ella! 😉 i farem un d’aquells berenars sopars que tant m’agradaven quan ens quedàvem a dormir a casa seva: pa amb tomàquet, embotits, formatges, escopinyes… I ara que ja som grans, una cerveceta per acompanyar!

6 thoughts on “Una iaia “postissa”

  1. Ohhh quina entrada més xula! al pis de Barcelona hi tinc uns veïns que són com uns avis, ahir em vaig despedir d’ells per tot l’estiu i estaven més tristos!! Que contenta la faràs quan la vagis a veure, i que bo aquest flam!!! 🙂

  2. M’ha encisat el post, emotiu i ben agraït a una persona que t’ha fet de iaia tan rebé. Quina sort que vas tindre amb ella, amb tanta estima i cosetes bones per menjar! El flam, me l’apunte, que deu estar de vici.
    Besets

  3. Jo també tinc una àvia postissa, la veïna del davant de casa dels meus pares, la vaig veure ahir mateix (festa major del poble) i vam estar d’allò més contents de veure’ns.
    Com feia la Lola, la Sileta ens malcriava tan com podia (galetes, caramels, macarrons d’escàndol…), però el que sens dubte recordo més és quan ens deixava beure aigua del càntir que tenia a la cuina. L’aigua més bona que he begut mai 🙂

  4. Jo tinc família que no la veig sovint, gens sovint, en canvi tinc amistats amb persones del meu entorn que els estimo moltíssim. Allò que diuen: “el roce hace el cariño” és ben bé veritat…Per cert, aquest flam que heu fet no falta mai en cap taula brasilera.
    Nani

Deixa un comentari

