Gastrosfera.cat: camí dels 300 blocs de cuina en català

Feia molt de temps que no actualitzava la llista de blocs en català que tenim a la columna dreta del bloc. De fet, m’he esgarrifat en veure que feia més d’un any que no dedicava un post a explicar com anava creixent (i canviant) la gastrosfera.cat. Certament feia molt que no en parlava, sobretot tenint en compte que en aquest temps no han parat de sortir nous blocs i el tipus de gent que s’hi ha posat també ha canviat .

A data d’avui tenim indexats 284 blocs de cuina escrits en català. Una barbaritat. Molts. Sempre explico el mateix: quan vam posar en marxa el directori de blocs ara fa uns quatre anys, no en coneixiem més de vint. En tot aquests temps, ja ho veieu! Ara, el creixement ha estat espectacular en els darrers temps: han nascut gairebé 100 blocs en 14 mesos!! Segur! L’ultim que hem conegut, de fet, s’ha posat en contacte amb nosaltres avui mateix… Benvinguts!

I tot això que deien que les xarxes socials havien provocat una crisi als blocs i que cada cop en neixien menys i se n’abandonaven més. I segur que n’hi ha més, perquè no els controlem tots. On es suposava que Twitter havia de posar fi a la febre blocaire que s’havia produït els anys precedents. Amb el temps tot plegat s’ha desmentit i aquí estem els blocs de cuina per demostrar-ho.

S’hi han posat, com sempre, afeccionats a la cuina. Però també s’hi han apuntat periodistes, cuiners, petits productorsEl resultat és una barreja cada cop més grossa i més heterogènia en que és dificil tenir una visió de conjunt i poder aclarir qui hi ha fent què. Us ho dic des de l’experiència i l’interès professional: aixó dels blocs de cuina (en català) comença a ser un cas digne d’estudi.

En tot cas, hi ha una cos clara: cada cop en som més, ens ho continuem passant molt bé i cada cop aprenem més coses i sabem més receptes. I això és digne, també. Però de celebració. Ole!

Salut!

P.S.: Gràcies Manel i Sara Maria per ajudar-nos a estar al dia dels blocs que es posen en marxa! ;.)

Anuncis

40 thoughts on “Gastrosfera.cat: camí dels 300 blocs de cuina en català

  1. Em sembla genial tanta cuina en català. Segur que tot plegat també pot ajudar a aconseguir que la cuina catalana sigui patrimoni de la humanitat. Ara, que això que algú us ha dit al Facebook de què de moment no prohibeixen que escrivim receptes de cuina en català… jo ja he rebut un comentari (que per suposat vaig esborrar) que em deia “lo inútil que era per escriure en aquesta llengua tan minoritària i no en espanyol”.
    Bé, i si ho considereu oportú em podeu afegir a la vostra llista de blocs en català o Gastrosfera.cat

    1. Hola Marga!
      Bé, a tot arreu hi ha de tot, com sempre. També n’hi ha que han insultat a gent de Catalunya per escriure els blocs en castellà… En tot cas, per nosaltres ha estat un acte absolutament natural: en quina llengua escriure, si no és amb la meva? I ja estàs afegida! No sé com no hi eres, perquè et seguieixo a tot arreu! jajajajaj

      Salut!

    1. Manel,
      Ves que no parli amb algun dels professors que conec especialitzats en Internet i ens posem a fer alguna cosa també des de la Universitat. T’apuntes? No cal ser profe, per sumar-se a recerques liderades des de la universitat…

      I gràcies a tu per fer-nos-la fàcil! 🙂

    1. Tela, tela Marta! 🙂
      Jo també ho he pensat alguna vegada, que seria brutal muntar una trobada amb tothom o amb el màxim possible. Però al final també penso que podria ser una mica frustrant: no ens podríem ni saludar tots! En fi, per pensar-hi una mica sí…

      Salut!

  2. Si alguna cosa tenia clar quan vaig obrir el meu bloc, es que el volia escriure amb la meva llengua. En català.
    Tot i que alguna vegada m’han comentat que si el fes en castellà l tindria mes seguidors…crec que el que el vol seguir, li es igual amb quina llengua està escrit.
    Per sort, encara hi ha gent oberta de ment…
    Petonets i …felicitats per la feina ben feta !!!

    1. Hola Gemma!
      Amb això jo estic completament d’acord amb tu: jo escric en català perquè és la meva llengua. I si volgués audiència… escriuria en anglès! 😛
      I sí que hi ha gent oberta de ment. Molta més de la que ens pensem. El problema és que només fan soroll els caps buits!

      Salut!

    1. Hola Caterina!
      Moltes gràcies per posar-te en contacte amb nosaltes! Incorporada a la gastrosfera.cat! Només tenir una estona, a donar un cop d’ull al teu bloc. I tant que sí! 🙂

  3. Quan vaig començar el bloc volia que fos en català, tot y que els meus estudis van ser totalment en castellà per l’època, però tenia que ser català que es la meva llengua.
    Moltes felicitats per la gran feina que esteu portant a terme.
    Una abraçada

  4. Jo també soc nova en este món de la gastrosfera…el dia de la Castanyada el meu bloc va veure la llum. Jo, com la Gemma tenia ben clar que el bloc seria en català (amb tocs valencians) perquè no puc negar la meua procedència (Dénia)!! Vinc d’una terra on hi ha molta diglòsia i trobes molt poca cosa escrita en català, així que a defensar la cuina de sempre i la nostra llengua!! Hi cap un bloc més a la gastrosfera.cat?? Enhorabona per la feina (per cert…ma mare també és de Vinarós!) Marta, cuinadiari.com

  5. Xicaaaaaaaaa, Martaaaaaaaaaaaaa! Que eres vinarossencaaaaaaaaaaa!!! jajajaj
    Comse diu ta mare? De qui és filla? De què treballaven els “abuelos”?? jajajjaja

    Bloc incorporat a la gastrosfera.cat! I encantats de tenir una altra valenciana a la llista! Bengvinguda! 🙂

  6. Que bé!!!! ja vaig veure que ho anunciàveu al facebook i vaig quedar al·lucinada!!! Moltes gràcies per haver anat fent aquest recull, quina feinada nois! Podem estar ben orgullosos dels blogs en català, n’hi ha de molt bons!! i què dir dels de cuina? si la cuina catalana ha de ser patrimoni de la humanitat! 😉
    I pel que fa a la llengua, crec que cadascú és lliure d’escriure amb la llengua que es sent més identificat, precisament per això jo vaig escollir el català… però posant un traductor, perquè tinc amics de fora que no entenien res! i trobo que és la manera de tenir respecte per la teva pròpia llengua però també per la dels altres.
    Una abraçada!!

  7. Hola!

    El nostre blog “Alfriston Cottage” deu ser el penúltim en haver-se incorporat a la Gastrosfera.cat. Ens fa moltíssima il·lusió formar-hi part i compartir amb tots vosaltres les nostres receptes (i altres aficions). És com sentir-se part d’una petita-gran familia amb la que sabem que tots tenim quelcom en comú: l’amor per la nostra llengua i la bona cuina.

    A veure si arribem als 400!!

    Una abraçada!

  8. Molt bon recull nois, però hi falta el meu! No es que sigui gran cosa però em faria mota il.lussió estar a la llista!
    Molts petons!
    Anna
    elmeublogdecuina.blogspot.com

  9. Hola de nou, colla!
    Sión, i tant que sí! Amb la teva llengua. Segur que així ets més tu mateixa! Gràcies a vosaltres, parella!

    Estafania, moltíssimes gràcies per deixar el comentari i donar-nos a conèixer el teu bloc: ja està afegit! Ara, a mirar-me’l a fons! 🙂

    Eduard, incorporat: gràcies per fer-nos-ho notar!

    Bet, moltes gràcies! La veritat és que és una autèntica passada. I sobre la llengua, absolutament d’acord. I nosaltres hem de posar traductor però ja! El vam “perdre” en passar a CUINA…

    Benvolgudes Rosita, Conxa i Berta: moltíssimes gràcies per haver-vos posat en contacte amb nosaltres i donar-nos a conèixer el vostre bloc! Ens encanta trobar-ne de nous i incorporar-los a la gastrosfera!! Benvingudes! 🙂 🙂 🙂

    Starbase, no se m’acut millor moment! jajajaja Endavaaaaaaaaaaaaant!!

    Gemma, som-hi o què? Algú coneix un bon restaurant amb 300 places??? Serà més gros que una boda valenciana! jajajaj

    Moltes gràcies, cuina cinc!

    Eva, efectivament: el teu comentari va arribar el dia que feia el recompte! :-)) Efectivament, això és una gran colla de bona gent amb moltes ganes d’aprendre i, sobretot, de passar-nos-ho bé! Benvinguda! 🙂

    Anna i Alba: moltíssimes gràcies també per posar-vos en contacte amb nosaltres! Quina passada! Quan vaig fer el post erem 283 i amb els vostres comentaris hem arribat al 298! A les portes dels 300!! Molt fort!

    Geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeent, que només en faltes dos! Segur que ja estan en marxa i encara no els coneixem!! On sou, parella????? Jejejejeje

    Salut!

  10. Ostres, això il·lusiona. Tot que hi ha algú que m’ha dit: perquè no el fas en espanyol, que tindríes més visites!!!!!!!!! Fa que no ho entengui i que sigui d’aquí qui m’ho diu encara menys. Bé, si no s’entén és perquè no s’ha d’entendre. I que hagi tingut algun que altre entrebanc per aquest motiu em referma més en la meva convicció. Enhorabona a tots!
    Nani

  11. Ara segur que ja passem dels 300. Massitet per cert no trobo el meu per cap llista de Gastrosfera.cat.

    Salutacions i MOLTES FELICITATS per recollir-ne tants.

  12. Hola!! Us vull presentar el meu nou blog de cuina: INSTA-COOK (http://insta-cook.blogspot.com). Fa temps en vaig tenir un que està a la llista (Cuina, cuina, cuina…), però aquest el vaig tancar perquè per circunstàncies no vaig poder seguir amb ell, però he tornat i us convido a tots a que el visiteu!!
    M’encanta que cada vegada siguem més blogs en català!!!

    Una abraçada a tots i visca Catalunya!!!

  13. Hola,
    jo vaig obrir un bloc a principis d’any 2014 i hi he posat més d’una recepta diària. En tinc algunes a borradors guardades per alliberar d’un moment a altre.

    Si teniu algun “capritxo” o necessitat que es pugui aplicar a una recepta feu-m’ho saber, m’hi posaré de quatre grapes fins que us publiqui la vostra recepta personalitzada.

    Visiteu-me a http://cuinadelamare.com. Sóc catalana, de Lleida, ho podreu notar una mica en la meua escritura 😉

Deixa un comentari

