Croquetes de trompetes i salmó

Tenim un problema… Ai, que Kissumenja comença el post dient que tenim un problema! Doncs resulta que no tinc les mides dels ingredients i això és greu. Més greu del què es pot pensar perquè, tot i no creure-ho d’entrada, la combinació de “vaig a fer fotos a les trompetes per veure què he après amb el Martí” i “la Recepta del 15 va de croquetes, a veure de què les farem ha donat un resultat força gratificant.

La cosa va anar tal com l’explico. Feia dies que volia fotografiar les trompetes i quan vam tornar del taller del Martí vaig agafar el pot i vaig començar a fer provatures: cartró ploma per aquí, la llum que ve d’allà, ara les deixo caure del pot, ara necessito polipropilè… Valenta jo, eh?, que a la primera pràctica va i agafo un pot de vidre! Valoreu vosaltres mateixos el resultat, jo hi veig coses estranyes per tot arreu…

Trompetes2.JPG
Les models... | Olletadeverdures.cat

Bé, la foto ja estava feta i ara necessitava alguna cosa per poder lluir-la al blog ;-). Aleshores van aparèixer Els fogons de la Bordeta amb la proposta de fer croquetes i em van donar la solució al meu gran dilema. Total, que després de pensar amb en Massitet què més hi podríem posar, això és el que en va sortir:

Ingredients (recordeu que són aproximats)

  • Salmó (80 gr.)
  • Trompetes seques (100 gr.)
  • Ceba (una petita)
  • Farina, dos parts de llet i una de brou de verdures (per a la beixamel)
  • Pa ratllat

Elaboració

Sofregim la ceba amb  mantega i quan té una mica de color hi afegim les trompetes (que abans hem posat a remull). Al cap d’uns deu minuts hi anem posant la farina i, quan creiem que s’ha fregit prou, hi afegim el brou i la llet per acabar de fer-hi la beixamel. Deixem refredar la massa i n’afegim el salmó tallat a trossets petits. En fem la forma i les fregim amb pa ratllat.

I tornem a fer fotos amb cartolines, trípodesi demés, i lluitem amb les ombres! I ara no sé quina posar, que tinc el cap com un bombo de tant mirar-me-les! De les 70 fotos que tenia de les croquetes no n’hi ha hagut moltes que es poguéssin aprofitar. Al final, després de barallar-me amb unes quantes i de tocar-les i retocar-les, de no saber si estaven millor al principi o al final, vet aquí les croquetes elles, en dos dels moments fotogràfics. Les pobres van patir un estrés!!

Croqueta.JPG
Croqueta sobre forquilla reflexant i ombres | Olletadeverdures.cat
Croquetes.JPG
Ben fotografiades no sé, però boníssimes! | Olletadeverdures.cat

Eps, que en Martí és un bon mestre, eh?, no us guieu pel què veieu aquí! 😉

Bon profit!

Anuncis

13 thoughts on “Croquetes de trompetes i salmó

  1. Jajajajajaja em teníeu ben capficada amb el tema foto, per fi s’ha desvetllat el misteri! Quins cracks! Jo també estic començant a fer fotos (la de les croquetes de txangurro, per exemple) i és un bon cacau, s’han de tenir en compte mil factors… per això jo els ho dono un excel·lent (quan vingui el Martí ja fotrà el “repasón”! jaja)
    Han de ser boníssimes, quan fem intercanvi de croquetes? I així proveu el panko 😛
    Moltes gràcies per participar, guapos!
    Petons
    Sandra

  2. Doncs la tria que heu fet és espectacular!…encara bo que no ens heu penjat les 70…je,je… De tota manera, fotos a part, les croquetes què?, “divines de la muerte” no?, amb aquests ingredients havien de sortir bones de collons,home, Una abraçada macoooooooooos!!!!!

  3. Bones i ben fotografiades!!! Clar que sí!!
    Així m’agrada! Traient suc al curs del Martí! 😀
    Jo encara haig d’anar a comprar el cartró ploma i tot l’atrezzo… què hi farem! Algun dia m’hi posaré! 😉

    Petons!

  4. Aquestes croquetes han de ser boníssimes!!!! una gran combinació d’ingredients que no se m’hauria acudit. Ara, vols dir que amb 100g de trompetes segues no en tens un sac? jo les compro de 10g en 10g !!!!
    Per cert, molt bona alumna amb les fotos!!
    Petonets

  5. Quines croquetes més bones!!! realment això de la fotografia té mil coses!! i jo amb la meva càmera compacta i d’estar per casa… l’atrezzo sí que el tinc! (més que res perquè és material de fer maquetes i d’això no me’n falta mai!) 😉 A mi també em passa que de vegades dubto i no sé si els retocs que he fet les han millorat o no, però no patiu que us han quedat molt bé, m’agrada molt la de la forquilla! tinc ganes de tastar aquestes croquetes!!! que el salmó i les trompetes em xiflen! 🙂

  6. Ja veus que era una bajanada això de la foto, Sandra. Ja hi arribarem a controlar les fotos, ja! Petonets!!

    Mercè, gràcies per les floretes! ;-). Les croquetes estaven ben bones i mira que van ser de trompetes per la “tonteria” de la foto. Una abraçada!

    Nosaltres vam anar a comprar força coses la mateixa tarda, som així d’impacients nuni!

    starbase, aleshores acabarem fent unes fotos espectaculars, oi? I ara que Kissumenja està entrant més a la cuina, ja veureu, fum traurà aquest blog! Petons!

    Això dels ingredients, taller de cuina, és aproximat, que no recordo què hi vaig posar, realment. Quin desastre! Més o menys era perquè es veiés la proporció. Se’m va acudir posar-hi salmó perquè no veia res més que hi pogués quedar i va resultar un encert. Una abraçada!

    Moltes gràcies, joaquina i Sara Maria, amb aquests comentaris m’animeu molt a continuar fotografiant i cuinant. 🙂

    Bet, gràcies! Ara estic força animada amb fer millors fotos als posts. El què passa és que també trobo que és molt complicat. Però bé, ja arribarem, oi que sí?

  7. Oh, Nani, quina floreta! La de coses boniques que dius en una frase tan curteta! Jajajaj! Gràcies!

    Sí que queden bé, Sión! Una abraçada!

    Bet, 🙂

Deixa un comentari

