Muffins de gerds

Estic asseguda al sofà; ja fa dies que porto màniga llarga i m’abrigo quan surto al carrer; ara mateix, si miro per la finestra veig un cel grisós i encara unes quantes gotes regalimant per la barana. A més a més és divendres i comença un cap de setmana llarg per aquells que tenim la sort de poder gaudir del pont de Tots Sants. Aquest és un bon moment per escriure qualsevol tipus de recepta que necessiti forn i que t’embrutis una mica les mans.

Aquest estiu vaig tornar a anar a Irlanda i, gastronòmicament parlant, no va ser tan productiu com quan hi vaig anar amb Massitet. D’una banda, no tothom entén que vulguis pagar una mica més i fer un àpat com cal i, de l’altra, molts dels companys de classe estaven allotjats amb famílies i ja portaven la carmanyola feta de casa, així que jo anava a buscar un sandwich i ens el menjàvem camí de Howth, Glendalough o on fos que anéssim aquella tarda. Això sí, sempre trobes alguna cosa i jo no em perdia l’esmorzar al Poppies de Dun Laoghaire, a Dublín. Al descans de les 11 me n’anava cap allà i demanava les blueberry muffins amb el white coffee.  Els nostres amics del facebook ja ho saben perquè no vaig poder resistir pujar-hi una foto!!! 😉 Eren impressionants!!!

poppies.JPG
Aix, quins records... | Olletadeverdures.cat

Ara no fa gaire vaig provar de fer la recepta a casa, però com que no tenia nabius la vaig fer amb gerds. Van quedar lletjos, però lletjos, lletjos!!! Això sí, els vaig portar a la feina i els companys estan encantats que els faci servir de conillets.

Ingredients i preparació:

  • 400g de farina fluixa
  • 175 g de sucre
  • 15g de llevadura Royal
  • La pell d’1 llimona raspada finament
  • 5g de sal
  • 284g de llet
  • 2 ous batuts
  • 85g de mantega fosa
  • 250g de gerds (frescos o congelats)

Primer de tot s’ha de preescalfar el forn a 200º (180º si és amb ventilador) i s’ha de posar mantega als motlles on posarem els muffins. En un bol barregem la farina, el sucre, la llevadura, la ratlladura de llimona i la sal. En un bol a banda hi posem la buttermilk (un producte làctic difícil de trobar aquí però que es pot fer a casa: s’afegeix a la llet el suc de mitja llimona, es deixa descansar durant mitja hora fins que es comença a fer agre i es remena bé abans d’utilitzar-la), els ous i la mantega.

Deixem un forat al mig dels primers ingredients, els secs, i hi afegim la barreja del segon bol. Remenem fins que els elements es combinin però no excessivament. Aquí és quan hi afegim els gerds, mirant que es trenquin el menys possible. Posem aquesta barreja als motlles que prèviament hem untat amb mantega.

Els enfornem uns 25 minuts fins que pugen i agafen un color daurat al damunt. Els deixem refredar uns cinc minuts i ja es podran treure dels motlles.

DSC_0027.JPG
Apa, que si havien d'entrar pels ulls!!! | Olletadeverdures.cat

Del gust encara no en podeu dir res, però què en dieu del bon aspecte??? Jjajajaja!! Bon profit!

13 thoughts on “Muffins de gerds

  1. Quina preciositat!, sembla que els hagin bufat per l’esquerra mentre es refredaven… Segur son tan bons com els de Poppies. Tens raó, amb la fresqueta i la pluja convida més passar-se una estoneta a la cuina preparant un bon esmorzaret o berenar com aquest. Una abraçada!

  2. Vols dir que no els hi vares posar algún licor i per aixó van de cantó?, jaja.
    De veritat, a vegades aixó pasa si la masa no es molt consisten i el forn te turbo. Amb l’aire que treu es torçen. A mi hem va passar una vegada, no se, es una idea…
    Bona castanyada.
    Petonets.

  3. jajajajajaa! M’encanta com te vàren quedar… m’ha recordat a aquell mostre del barri sèsam que surt des poal dels fems!
    Quan tengui un poc de temps, en faré, mentrestant, me conformaré amb els muffins del lidl, que vénen en paquets de 4 i són boníssims!

  4. No sé què tenen les sales de profes, però safata que hi poses, safata que desapareix en dos segons. Jo també faig servir els meus companys de conillets d’Índies i de moment no s’han queixat…

    Petons

  5. Són únics i irrepetibles. Això és com una ampolla mal bufada, que per lletja acaba essent de col·leccionista! Llàstima que els muffins no es poden col·leccionar… cap a la panxa, doncs! M’agrada el post! Després de la castanyada, el millor és fer-ho baixar tot avall.. jeje.

  6. Xiqueta, jo els trobe altament perillosos… per al perímetre abdominal! I això que dius que són lletjos… Que no t’han parlat alguna vegada de la bellesa interior? Perquè me’n menjaria un parell ja mateix. Això de dur alguna recepta d’un lloc llunyà ens enriqueix la cuina i ens ajuda a combatre la melangia per no ser-hi. Continua viatjant i penjant textos tan abellidors com aquests muffins. Una abraçada!

  7. Hola colla!!! Moltes gràcies pels vostres comentaris! M’agraden molt les vostres teories sobre per què van torts!! Uns que estan borratxos, els altres que són tafaners, que si dretes o esquerres… Jjajaja! Sou molt forts!

    Una abraçada ben forta!

Deixa un comentari

