Costelló de porc rostit (amb recepta del Corpus)

Aquesta setmana hem passat uns dies a La Jonquera i els meus sogres, que són estupendus, m’han donat el meu regal d’aniversari: el Corpus del patrimoni culinari català. És un llibre fantàstic, elaborat des de la Fundació Institut Català de la Cuina i editat per La Magrana. Simplificant, és el recull (metodològicament) més ben fet de la cuina catalana que es fa al Principat (notis el retret…) i, com diu a la portada, “el receptari imprescindible” de tots els afeccionats a la cuina d’aquest (tros del) país.

Com que ja us he dit que els meus sogres són encantadors i el regal em va agradar molt, em va venir de gust fer-los un petit obsequi: cuinar una recepta del llibre i menjar-la tots junts al voltant d’una taula ben parada i una bona ampolla de vi. No sé, vaig trobar que feia festa, que feia aniversari, que feia germanor. Després de donar-li un parell de cops d’ull a l’índex de recepta,vaig triar el costelló de porc rostit.

IMG_2096.JPG
Algun dia havia de passar: el costelló "tractat" amb el programa Instagram... 😉 | Olletadeverdures.cat

Perquè aquesta? Perquè m’encanten els rostits i la cuina de cassola. A més, no havia fet mai un costellam rostit d’una peça. I, sobretot, perquè aquest tipus d’elaboracions (també) es agraden molt als meus sogres. Així que la tria va ser, per sort, fàcil. Dic per sort perquè el llibret en qüestió recull 1.136 receptes! La recepta no us la dono: la gent de la Fundació han tingut a bé penjar-les totes i la trobareu aquí. Com que trobem una absurditat duplicar contingut que ja està a la xarxa (en català)), doncs ho deixem aquí. Només afegir que és un plat gustós i que deixa la costella tendra, tendra. Per xuplar-se els dits, literalment!

Ah! “el bon vi” era un dels negres de l’Empordà que més ens agraden: el Terres Negres 2008 de Celler Espelt. Un vi on es nota la fruita i la fusta l’acompanya sense dominar i d’acidesa més que correcta. Fàcil de beure, va acompanyar estupendament el rostit, que va volar! 😉

Salut!

Anuncis

4 thoughts on “Costelló de porc rostit (amb recepta del Corpus)

  1. Aquest llibre que esmentes ha estat un dels “autoregals” de l’estiu. Com tu ben dius, és només catalunyés… Però està molt ben fet. Ara, hi trobe a faltar fotos. Potser era quelcom inviable. Quin costellam més rebò!! Segur que en devíeu gaudir bona cosa. Salutacions

  2. Feliç aniversari Josep!, (ja em diràs ben bé el dia que vas fer els…???).Bon llibre i bon rotllo amb els sogres,eh?, un regal molt adequat, si senyor. Josep Angel, haig de parlar amb tú, he comentat la jugada al Josep B. i està molt animat a fer una primera trobada els tres. (eps!, i la Susanna, of course).M’hauries de trucar o enviar un mail amb les teves dades per parlar com abans millor! Les meves dades: tf-678 490 649 / e-mail: rinxol@wanadoo.es .Espero la teva trucada! Una abraçada macos!

  3. Hola colla!
    Moltes gràcies per les felicitacions, Carme. I, efectivament, és un llibre genial! Tota la cuina del Principat a casa! 😉

    A aquests catalans del nord se’ls acaba el país al riu Sènia, Francesc… Així ens va. I amb les fotos tens raó, però imagino que ho han fet per reduir el cost i que sigui més accessible a més. Ara bé, una edició “de luxe” amb algunes receptes il·lustrades… 🙂

    Mercè, gràcies i gràcies! Tu ja m’entens… jejejeje

    Salut!

Deixa un comentari

