Caipirinha de maduixa

Confesso que el primer dia que anava al curs (suggeriment de la Mar Calpena) pensava “ostres, quin pal fotre’m a una aula a veure com es fan els còctels…” Però com passa a vegades, la cosa no és gens com te l’esperaves sinó que acaba sent del tot interessant i, de fet, aquesta setmana que no hi ha classe tinc mono!!! Així que he pensat que fer-ne un post seria la millor manera de treure-me’l. 😉

I vet aquí les coincidències que resulta que l’últim dia del curs vam fer una caipirinha de maduixes i aquest és també l’ingredient proposat per a la recepta del 15 de Els fogons de la Bordeta i Xocolata Desfeta. 🙂

I com es fa? Doncs aquí ho teniu, no té cap secret:

Posem mitja llima tallada a quarts dins un got com el de la foto (sobre els tipus de gots ja en parlaré un altre dia), afegim dues cullerades de sucre i 3 ó 4 maduixes naturals. Ho aixafem tot amb la mà de morter per treure-li el suc i hi afegim 1 unça i mitja de cachaça. Només ens falta afegir-hi el gel picat i… that’s it!

caipirinhes fruites.JPG
Foto cedida per Mar Calpena.

Al curs vam fer-ne variants amb altres fruites: mango i plàtan. Tot i que he escrit la recepta del de maduixa no vull deixar d’apuntar que el de plàtan em va sorprendre. I força!

caipirinhes_rectangle.JPG
Caipirinha de maduixa, plàtan i mango. Boníssimes!

Anuncis

22 thoughts on “Caipirinha de maduixa

  1. Trobe molt interessant això de preparar còctels a casa. Jo no en sóc massa, solen fer-me mal de cap. Vist el procediment, sembla fàcil. Ara, dues qüestions: com s’extrau el suc de plàtan? Quants grams són una unça? Salutacions

  2. Maaaaadre!! La caipirinha de maduixa ja s’ha convertit en un clàssic a casa (ens encanta, no podia faltar al recull!! uuuee!!)… però de plàtan i mango?! Això s’ha de tastar i ben aviat! Proposo trobada santsenca per fer caipirinhes!! 😛 jajaja
    Moltes gràcies per ser-hi sempre nois!
    Petons
    Sandra

  3. Tot un món, desconegut per a mi, aquest dels còctels! Només pel color ja són atractius… M’inagine que estaran ben bons (i que, per tant, deuen ser ben perillosos ;)).
    Besets

  4. Ei, colla! Quina il·lusió els vostres comentaris!

    Estic molt contenta que la Mar Calpena em digués d’anar al curs perquè m’ho estic passant d’allò més bé! No patiu, Glòria, que hi haurà més! I com bé diuen Els fogons, no dic que no a la trobada Santsenca de còctels… Mmm…. 😉

    Fancesc, a veure si et puc contestar a tot, que sóc novata!!! Es pot fer amb fruita natural però nosaltres tant el de plàtan com el de mango els vam fer amb sucs. Imagino que si és amb plàtan natural l’aixafes igual que la maduixa i en treus el suc que en treus… No ho sé segur, són d’aquelles coses que dones per fetes, però ho preguntaré! No ho sabia, però he buscat a internet i diu que una unça són uns 28 grams. Nosaltres al curs comptem 6 segons mentre tirem l’alcohol (amb el catxarret aquell a l’ampolla perquè no aboqui massa)… T’he contestat?? Petons!!

    ANABDN, MaryLou, Eri, tasteu, tasteu, copieu sense permís! Ja ens direu què tal. Com bé diu la Carme comencen a venir molt de gust!

    Per mi també era un món desconegut però que m’està fent molta gràcia, Queti… I m’ha enganxat sí, CristinaT, que ja friso per la segona tongada del curs!!

    Abraçades a tothom i… a brindar!

  5. Casi se’m passa aquesta entrada, això no pot ser! Quina entrada mé sglamurosa amb quests cocktails. Només he tastat el de maduixa i m’agrada molt. Els altres dos m’han cridat molt l’atenció, especialment el de plàtan perquè es veu ben líquid a la foto. Es posa només plàtan natural o algun extracte?

    Molts petonets guapos!! 🙂

  6. m’encanten els còctels amb fruites naturals i la idea de barrejar la cachaça amb altres fruites que no siguin només llima és genial!!!!
    felicitats pel post, gràcies per la idea… i salut!!!!

  7. fàcil i deliciós. Si és que no és pot demanar més! Ai aquestes caipirinhes ara que ve el bon temps… Correran per la terrassa de casa que no vegis! Haha!
    Petonets i gràcies per participar. Un plaer, com sempre 😉

  8. Doncs jo encara no l’he provat mai amb maduixa!! i em sembla que ja va sent hora… 🙂 Evidentment que les altres dues tampoc les he provat mai! però la que em crida més l’atenció és la de maduixa! Estic fent un tour per les receptes del 15, és una passada el que han aconseguit aquest cop eh! quin récord!!

  9. Ara que arriba l calor, amb els soparsi les tertulies als vespres a la terraseta de casa aquestes caipirinhes entren soles. Fa temps varem fer un curs de cocteleria molt interesant que ens permet practicar a casa de tant en tanta, Un consell: Si us acostumeu als coctels dolcets esteu perduts 😉
    una abraçada

  10. La foto amb els tres còctels és encantadora, jo si haguès de triar… també em quedaria amb el de plàtan. Ah, que sóc abstèmi…bé, doncs només tastar-lo una miqueta 🙂

  11. Hola!!
    He investigat una mica més i si es fa el de plàtan simplement surt el suc que en surt. Aleshores al got queda com una pasta però no passa res, ja és això. De tota manera, ja us dic que al curs el vam fer amb suc de plàtan i no estava gens malament.

    Gràcies pels comentaris!!! 🙂

Deixa un comentari

