Gastrosfera.cat: 187 blocs de cuina en català!

Sí, estimats, ja gairebé en som 200. No sé què en penseu vosaltres, però jo m’he quedat de pedra. Gairebé 200! I d’aquests, gairebé 60 han nascut en els darrers 10  mesos!!! Però si la darrera vegada que vam fer el recompte, al febrer, n’ érem 129!!! Ostres, em sembla francament increïble que ja estem en aquestes xifres. I ja sé que tot sovint em poso com l’avi pesat que compta les batalletes… Però si tenim en compte que fa quatre anys no arribaven a mitja dotzena els blocs enogastronòmics en la nostra llengua, el creixement és realment brutal.

Hem de ser clars, però. A diferència d’altres recomptes, aquest cop no hem decidit donar de baixa els qui fa mesos que no pengen res. Per dues raons. La primera, que aquestes coses passen, amb els blocs: igual estàs dos mesos que no dius res com de sobte penges tres posts en una setmana. La segona raó, perquè amb aquesta magnitud de blocs no ens veiem amb forces de verificar què fa tothom. Si combines totes dues, encara te’n surt una tercera: igual acabes de repassar i el primer que has visitat i has eliminat per no tenir activitat, ha penjat un post… Per tant, això podria acabar sent una mena de tortura…

Encara se m’acut una quarta raó: perquè eliminar de la llista blocs que no publiquen però que han deixat a la xarxa un contingut potencialment interessant? Doncs no se m’acut cap raó, la veritat. Sobretot, si penso en els lectors que els poden interessar. És per això que a partir d’ara no els eliminarem. Tot això que us explico, però, no treu que el naixement de 60 blocs en 10 mesos sigui realment ESPECTACULAR!!!! Com sempre, els trobareu tots a la columna dreta del bloc, sota el titolet Gastrosfera.cat.

La veritat, m’he quedat tan al·lucinat que no tinc la més remota idea de com interpretar-ho. En tot cas, alegria! Com més serem més riurem!

Massitet

Anuncis

28 thoughts on “Gastrosfera.cat: 187 blocs de cuina en català!

  1. la dada és sorprenent, tens tota la raó, per bé que me l’ensumava, perquè els darrers mesos havia detectat un bon nombre de blocs nous que d’alguna manera o altra s’havien posat en contacte amb el meu.
    a mi m’estranya perquè fa temps que es diu que el facebook i altres fenòmens han frenat la proliferació dels blocs, però és clar que les vostres dades desmenteixen que això sigui cert, almenys en el nostre sector.
    d’altra banda, em sembla bé que seguiu mantenint els blocs que no publiquen, perquè segueixen allà i es pot consultar el que han fet, que moltes vegades és més que els que ara estan actius.

  2. Hola colla!
    M’alegro que participeu de la nostra joia en veure com creix la gastrosfera.cat.
    Fogons i Mònica, moltes gràcies pels vostres comentaris i, sobretot, per haver participat en aquesta pujada dels blocs en català. Jo crec que està molt bé per a tothom: autors, lectors habituals i gent en general. Gràcies, doncs!!!

    Sara Maria, jo també vull pensar el mateix: que això és una bona senyal. De què som una societat activa, dinàmica i amb ganes de generar continguts i coneixement en català. Bé!

    Manel, estic amb tu. Es notava una ebullició de gent nova corrent per aquests internets de Dëu. I amb això que dius del Facebook, tu i jo que tenim totes dues coses sabem que no és el mateix. No es pot fer tot amb un bloc; no es por fer tot només amb Facebook… 😉

    Endavant i som-hi, nois!

  3. Una noticia que m’ha agradat i al mateix temps m’ha sorpres. Jo al contrari que el Manel no tenia aquesta sensació de creixement indefinit. Igual que es que m’estic tornant antisocial? jeje no crec. Haurè d’estar amatent a la jugada!

    Una bona feina la vostra!!

  4. Hola de nou!
    Starbase, jo és que m’he quedat flipat, de veritat. Sí que anava notant, com el Manel, que veia nous blocs als blogrolls i als comentaris a d’altres blocs. Però tants, la veritat és que no! I antisocial, tu??? jajaja

    Pilar, no s’ha de fer res! De fet, només cal que nosaltres sapiguem que existeixes… Apa, ja estas a dins!! Gràcies per venir a dir-nos-ho!!! 😉

    NOIS I NOIES; QUE EN SOM 188!!!

  5. Mmmm… Deu ser que cada cop hi ha més gent a l’atur i estar a la cuina és terapèutic? No sé, és una observació de gent que conec i que es desestressa a la cuina, sense tenir la necessitat de tenir un blog. Felicitats per la feina que feu, aquesta d’agrupar-nos a tots! Petons!

  6. Hola amiguetes!
    Quina alegria veure-vos tan contents per veure la gastrosfera.cat crèixer d’aquesta manera! Nosaltres també estem molt contents!

    Xesca, una plaga divertidíssima i ben interessant! jajajaaj

    Maia i Pilar, moltes gràcies a totes dues per la visita i per escriure un bloc en català! Crec que això és el més interessant i el que té realment valor: fer comunitat, aprendre coses junts i, sobretot, passar-nos-ho molt bé! Gràcies a vosaltres, doncs!

    Xavi, estic amb tu: que no pari de pujar, que mal no en farà cap!

    Sión, com més serem més riurem, millor menjarem i més n’apendrem! Oi que sí???

    Glòria, et diré un petit “secret”: jo crec qeu ja els som, però no els se trobar!!! És impossible localitzar a tothom en aquests Internet de Déu! M’ajudeu?

    Manu i Rosi, a banda de ser uns blocaire ben peculiars i ben simpàtics, crec que heu donat en el clau. Si més no, per una part. Vull dir que no m’estranyaria gens que la punyetera crisi i l’atur tingui alguna cosa a veure. Caldrà estar atents…

    Una abraçada a tots i continuar cuinant en català!

    Salut!

    1. Hola Gemma!
      Moltíssimes gràcies per la informació! A més, és un autèntic luxe de bloc!!!
      Ara mateix vaig a demanar-li permís per posar-lo!

      Salut!

  7. Hola Messitet!!

    Què bé que em cuida la Gemmota!! 🙂
    El permís està més que donat!! 🙂 M’ha fet moltíssima il·lusió el teu missatge i m’encanta tenir un lloc en aquesta llista.
    Per cert, teniu un bloc fantàstic i des d’ara una seguidora més!!

    Molts petonets!!

    1. Hola Alba!
      Moltes gràcies per la teva visita i pel teu comentari! Venint de tu és tot un compliment, encara que sabem que no arribem al teu nivell: quin luxe de contingut i de fotos! Et vigilarem de prop! 😉

      No m’estranya gens que la Gemma et cuida, amb aquest superbloc. De fet, ens ha agradat tant que hem recomenat el teu bloc a la pàgina d’Olleta a Facebook… 🙂

      Una abraçada, artistassa!

    1. Hola Victor!
      Nosaltres sempre diem que com és serem´, més n’apendrem i més riurem! I jo crec que, efectivament, de qualitat no anem curts… 😉

      Salut!

  8. Ep! Tot cercant les estadísitques del meu blog he vist que moltes visites provenien d’enllaços directes amb aquesta pàgina! Jo sóc un d’aquests blogs en català i ben orgullós que n’estic. Passen els mesos i te n’adones que escriure en català et converteix a priori en una pàgina “amb perdó” de minories… és molt difícil rebre visites, però amb les eines que ens proporciona la xarxa -ara em refereixo als magnífics traductors de Google Tools- ja rebo visites d’arreu del món! Gràcies per l’enllaç, en rebreu un vostre al meu blog a canvi, que menys que corresprondre-us. Fins aviat i bona cuina!!

  9. Hola Àngel!
    Ostres, ens alegra saber que t’arriben visites des de la nostra pàgina! I em sembla molt bé que et sentis ben orgullós!!!
    I moltes gràcies per incloure un enllaç al nostre bloc!

    Una abraçada i gràcies per la visita i el comentari: ens ha fet molta il·lusió!

    1. Hola Anna!
      Moltes gràcies per la recomenació! L’afegirem de seguida i li preguntarem si vol ser-hi; així sabrem si li fa gràcia o no!
      Gràcies per ajudar a fer la gastrosfera més completa! 🙂

Deixa un comentari

