Sopant amb Ada Parellada

No estimats, no: no hem tingut la sort de gaudir d’un àpat amb la companyia de l’Ada Parellada. En aquest cas, el títol del post és un clar intent, barroer i mal intenciona,t de cridar la vostra atenció cap a aquest post, fent-vos pensar que us explicarem coses d’aquesta xef i comunicadora tant interessant com divertida 😉 . No, no hem tingut la sort… Ara bé, no us enganyem del tot: aquest post és per socialitzar una mica més una recepta que l’Ada va penjar al seu bloc i que nosaltres vam sopar/gaudir divendres passat.

Coquetes Parellada: Bo, fàcil, ràpid, bonic i barat
Ja sabeu que a nosaltres no ens cauen els anells per passar hores a la cuina. Per a mostra, les 12 que ens vam pegar cuinant una llata de vedella el Nadal passat. Però us hem de reconèixer que tenim debilitat per aquelles receptes que quan  són a taula queden la mar de bé però que resulta que es fan molt ràpid i sense gaires complicacions -ni a la cuina ni al mercat!

DSC_0961.JPG
Coquetes Parellada en versió original | Olletadeverdures.cat

La recepta que us passo avui, crec, té totes aquestes característiques. I te una virtut afegida: es pot fer quan tens un grup de gent a casa, ja que les pots deixar cuinades i les pots muntar a darrera hora, de manera que no et perds el vermut mentre estàs acabant de cuinar el sopar. Ja sabeu, el gran càstig del xef afeccionat…. 😉 Amb els ingredients que us dic van sortir set coquetes i va sobrar una mica de pasta de full per fer unes rosquilletes salades.

Una planxa de pasta de full refrigerada

una carabaceta ben llustrosa (vull dir una mica gran)

150 grams de bacó (nosaltres el vam posar fumat)

un polsim generòs d’orenga

Uns talls de formatge que fongui fàcilment

sal

Oli d’oliva verge extra

Primer de res, fem les coquetes de pasta de full tallant-les amb un motllo rodó i coent-les uns 10-15 minuts amb el forn a 180 graus. Mentre, posem a coure el bacó a foc fort i tallat a trossets. Quan comenci a agafar color, afegim la carabaceta (orientals, carbassó) i ho remenem una estona a foc fort. Llavors, baixem el foc, afegim l’orenga i ho tapem per a que es vagi ofegant. Un cop ho tinguem tot cuit, posem el guisat a sobre de la pasta de full i hi afegim el formatge, que es fondrà de l’escalfor del bacó i la carabaceta…

Una variant: amb ceba confitada
Divendres a la tarda, quan vaig obrir la nevera per treure les carabacetes, vaig trobat tres cebes tendres gairebé mortes d’avorriment; i vaig decidir donar-los una alegria: les vaig convertir en confitura de ceba tal i com us vam explicar aquí. Un cop la tenia feta, vaig pensar que podria afegir-ne a un parell de les coquetes per provar a veure què tal. A mi em van agradar les dues, la veritat. Però Kissumenja diu que amb ceba estaven millor, més meloses i saboroses. És cert, encara que necessiteu una dada per valorar les paraules de la meva estimada: es menjaria la melmelada de ceba a cullerades!

DSC_0953.JPG
Coquetes Parellada versionades | Olletadeverdures.cat

Apa, estimats! Ja teniu un plat ràpid, bo, fàcil, bonic, etc, etc, etc… per a quan tingueu poques ganes de currar o molta gent a taula. Si el proveu, ja m’ho direu, eh? Ah, i Ada, perdona per fer-te servir com a eina de màrketing!!! 😉

Salut!

Massitet

10 thoughts on “Sopant amb Ada Parellada

  1. Hehehe, Jo he picat, ho confesso. Però vaja, com que em passo igualment a la que veig que hi ha nou post doncs en el meu cas no feia falta :D.

    Aquestes coquetes són un bon invent, jo faig servir molt la pasta fullada refrigerada del LIDL, al final ha resultat la que més m’agrada. El que passa es que jo faig servir un motllo quadrat per tallar-les perque així en desaprofito menys…una mica cutre? bah, estem en crisi ;D

  2. Jo també hi he caigut de quatre potes, encara que, com diu l’Òscar, no calia!. Jo també sóc de les que vaig directament cap a casa vostra quan hi ha alguna cosa nova. De totes maneres, em sembla que el màrketing us funcionarà del tot i acabareu sopant amb l’Ada Parellada i llavors sí que ja ens ho explicareu!

  3. Hola a tots, estimats i estimades!
    Aix, quina joia de lectors que tinc! I jo pensant que calien estratègies de màrqueting… Home de poca fe!! 😉

    Starbase, jo compro la base rodona perquè resulta que, de refrigerada, no en trobo al barri! Si pogués compraria la quadrada, però totes les que trobo són congelades! Ho sigui que deu ser que compartim el “cutrerio”…. jajajajaj

    Gemma, moltes gràcies pel “superpiropasso” per la foto! Però el mèrit és de les coques, que són estupendes posant… jajajaaj

    Ada, eres una exagerada! De totes maneres, s’agraiex la visita i el compliment cap a les coques. Ei, sopem quan vulguis! Per nosaltres no serà! 😉 I gràcies a tu, crec que tota la feina de divulgació que fas no té preu!

    Sara Mariaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Estic amb tu que podriem fer un sopar blocaire en algun dels restaurants de l’Ada. Ara bé, jo havia pensat anar al Pla dels Àngels perquè un dia a la setmana (crec que els dijous) fan un sopar on els comensals es preparen els plats amb l’Ada. I si parlem amb ella? Com ho veus??

    Salut a tots i totes, joietes d’Internet! 😉

Deixa un comentari

