Un mango, temps i ganes

Què es pot fer si tens un mango, temps i ganes? De totes les coses que se us puguin acudir, la que jo vaig triar va ser entrar a la cuina i fer una tarta clafoutis de mango.

El mango feia dies que corria per casa i s’estava posant massa madur. Ràpidament em va venir al cap el llibre que la Sara, de Cocina Para Emancipados, ens va regalar al sopar que vam fer al restaurant Àtica el passat 24 d’abril. Tenia la fruita i la recepta, però sobretot tenia ganes d’entrar a la cuina, cosa molt important tractant-se de mi, com molts ja sabeu.

Tant important com tenir els ingredients o les ganes per posar-me a cuinar, és que la cosa sigui fàcil. Com podreu comprovar tot seguit, ho és. A continuació podeu llegir la recepta tal i com està al llibre, però jo la vaig fer només amb un mango i després vaig adaptar les mides de la resta dels ingredients.

  • 5 o 6 mangos
  • 250 grs de sucre en pols
  • 4 ous
  • 25 cl de llet
  • 100 grams de farina

Primer es pelen els mangos, en fem diferents talls i els posem a bullir durant 15 minuts. Hi afegim 150 gr de sucre i els deixem coure encara cinc minuts més.

A banda, barregem els ous amb la resta del sucre, després la llet i per últim la farina.

Quan el mango ja ha bollit els 20 minuts que hem dit, el posem en una safata que pugui anar al forn i hi afegim la barreja anterior. Baixem la temperatura del forn a 200ºC (l’hem preescalfat a 230º) i hi deixem la safata uns 20 minuts.

Un cop passat aquest temps ja tenim les postres fetes, les quals es poden menjar tèbies o fredes.

En un primer moment vaig quedar una mica decepcionada, no estaven malament però tampoc era el que m’esperava. La sorpresa va ser, però, que l’altre tros que vaig menjar i que estava fred em va agradar moltíssim!  Per tant, és molt probable que la meva vessant llaminera les volgués tastar massa d’hora i la tarta estigués massa calenta. Per la propera vegada ja ho sé perquè de ben segur que les torno a fer!

Kissumenja

Anuncis

13 thoughts on “Un mango, temps i ganes

  1. Té bona pinta, eh, Francesc ?

    Parlant de cireres, starbase , no crec que trigui molt en fer una clafoutis de cirera que, segons tinc entés és la original.

    Ep! Llàgrimes de mango? Sona interessant això, marta . A més el mango m’agrada molt!

    No sembla una truita, Dolça ? Jajjaj! La veritat és que estava molt gustós i molt bo.

    Si, no facis com jo, Sión … Com a mínim tebi!

    Ai, Glòria , gràcies per aquestes coses que em dius. Això em fa venir més ganes de cuinar!

    Petons per tothom!!

  2. Efectivament: qualsevol dira és Kissumenja i no Kihocuina! jajjajja
    Jo també me’n menjaria un tall… m’has sentit, Susanna?????

    Salut!

  3. Hola anaori! Saps que està molt bé aquesta idea? La propera vegada no el deixaré de refredar tant i hi posaré una bola de gelat! Gràcies!

    Gemma, si el mango no t’apassiona pots fer la recepta amb cireres. Jo no trigaré gens a provar què tal…

    Jjajajaajj! No entro molt sovint, no, Gemmota! Però quan hi entro m’hi poso de veritat! 😉

    Oído cocina, Massitet!

Deixa un comentari

