Lemon curd, by Mr. Wilkin

Ja ens ho heu sentit dir diverses vegades: no hi ha res com anar documentat per la vida. I si voleu saber coses bones sobre la cuina anglesa sense haver de fer un curs de idem, la vostra font és la secció british del bloc tequedasacenar.com, del nostre estimat i admirat Iban. D’ell vam aprendre que una de les millors mermelades angleses (que deu ser com dir del món) que es poden comprar fetes són les del senyor Wilkin i els seus fills.

Es tracta d’una empresa familiar fundada el 1885 i que encara està gestionada per la mateixa nissaga. En concret, ara porta el negoci el rebesnet del seu fundador. S’han fet famosos per la cura amb que tracten la matèria primera. Es veu que la majoria la treuen de les seves pròpies granges, situades totes a Tiptree, una petita vila del comtat d’Essex (sudoest d’Anglaterra). Els seus productes es veu que són tots d’una qualitat excepcional i es proveïdor de la familiar reial anglesa. A mi aquesta darrera dada me la bufaria completament si no fos perquè aquests reietons dels nassos tenen fama de menjar més que bé i de tenir el morro més que fi…

Addictes al lemon curd…
Nosaltres les mermelades de Mr.Wilkin encara no les hem provades, però hem comprovat que els seus productes són excel·lents. En concret, el seu Lemon Curd. Aquest dolç anglès, descobert per nosaltres de la ma de la Gemma, és una de les grans receptes british que tenim pendents de fer. Així que quan ens vam trobar un pot etiquetat per la familia Wilkin  no ho vam dubtar gens… Per cert, que es veu que la colla Wilkin s’ha fet famosa, també, per incloure missatges al darrera de la tapa. La que ens va tocar em va encantar, probablement perquè de seguida la vaig lligar amb Ca Massita i la meva germana…

Ens el vam arrear amb la nostra primera prova d’scones (nota: suspès!), una mena de galetes típiques de l’hora del te que van acompanyar força bé aquest dolç fet a base de mantega, sucre i suc de llimona. Us prometo que m’hauria arreat el pot sencer a cullerades! O, que bo! El joc que dona la textura untuosa amb el contrast dolç – àcid i un punt amarg és addictiu!!!

El vam trobar a La cuina d’en Garriga, una botiga-menjador de Barcelona que darrerament està molt de moda entre la premsa especialitzada i que és un autèntic cofre del tresor gourmet. A banda dels productes de la nissaga Wilkin vam trobar una sel·lecció de formatges que tombava de cul (entre els quals l’Ermesanda d’Eroles, una meravella catalana) i una tria de productes de gama alta que faria perillar l’economia personal més sanejada. Hi he de tornar amb càmera, perquè es mereix un post!

Mireu, sabeu què? Vaig a pegar-li un parell de viatges al Lemon Curd!!!

Salut!

Massitet

22 thoughts on “Lemon curd, by Mr. Wilkin

  1. Jo ara me la faig jo la Lemon Curd, és ben fàcil de fer i en faig un munt tal melmelada.
    A la Cuina de la Garriga hi vaig trobar les sardines fumades que no trobava enlloc… La botiga no és gens barata però…
    Crec que al Delicatessen del Corte Inglès tenen aquesta marca d’Essex.

  2. Doncs m’han vingut unes ganes de donar-li uns quants viatges a mi també… a veure si ho tasto, que té molt bona pinta. I no conec aquesta botiga, hauré d’esperar al vostre post!

  3. Jo també vaig descobrir el “lemon curd” de ma de la Gemma. Eixe que tu dius nosaltres el solem comprar a la zona gourmet del Corte Inglés. És pecat al qual hem hagut de renunciar per causa de la dieta. És cert que hi ha receptes d’aquesta melmelada per la xarxa. Paga la pena. Què bé que tingueu eixes botigues tan bones a l’abast. A València també n’hi ha d’eixe estil, però m’hi queden una mica lluny. Salutacions

  4. oh! jo també vaig trobar el lemon curd a can Garriga…una delícia de melmenlada i una delícia de botiga (per gastar.hi les pagues extres de tot l’any!)…encara tinc pendent fer una recepta per penjar al blog, però el braç de gitano de la Gemma de la Cuina de Casa està apunt de saltar…

  5. Hola jo també el faig el lemon curd, no le comprat mai ja que el que fem a casa en agrada molt, com a mermelada, per reposteria etc, jo crec que es adictiu!!!!Ummmm

  6. Dearest two,
    It makes me incredibly happy you have had the utter pleasure to taste Mr Wilikin & Sons’ lemon curd, one of my favorites within their range. Do taste their ginger conserve (sweet and hot), their apricot & Armagnac and the one that makes my knees shake: rhubarb and ginger. And you needn’t go too far to get them: they’re all available in Club del Gourmet.
    Drooling over your delicious blog, as usual,
    Silvia

  7. Ei parella, només dir-vos que m’ha agradat conèixer-vos “in person” aquesta tarda al Goya. Això de posar cara als blogs que vas visitant sempre està bé oi?, au, a reveure macos!!!

  8. Jo el faig a casa, gràcies a la recpta de la Gemma, of course!
    Anima’t a fer-lo però si mentrestant li vas pegant viatges al Lemon curd, by Mr. Wilkin, t’ho perdonem!
    PTNTS
    Dolça

  9. Vaig coneixer el lemom curd a través dels blocs, ara m’agrada molt i en faig, de vegades!
    Ahir, al Goya em sonava la cara …ara ja veig de quin bloc!. Aquestes triobades van bé!

  10. Hola colla!
    Ja sabia jo que això del Lemon Curd seria un èxit assegurat!! Qui l’ha provat no pot deixar de pensar-hi!!! jajajaj

    Sara Maria, moltes gràcies per les indiciacions sobre el Club del Gourmet. La veritat és que no hi vaig gaire, però veig que hi haurem d’anar tot sovint!

    Roser, pensa’t-ho mooooooooooooolt bé això de provar-ho: ja veus el que passa! Un cop n’has emnjat, et tornes addicte al Lemon Curd!! jajajaj Dit això, no ho dubtis: provaaaaaaaaaaaaaaa’l!! 😉

    Francesc, la veritat és que la Gemma està fent molt per a que aquest país menge molts bons dolços fets a casa! I el Lemon Curd, certament, no és massa apropiat per a una dieta… Molts ànims amb la vostra, preciosos!!!

    Gemma, tu eres de les nostres: bones botigues amb bones coses per menjar!! ooooooohhhhhhhhhhhh!! jajajaj I fes una braç de gitano i et vindrem a visitar i a adorar-te! Quins records infantils, el braç de gitano…

    Anaori, espero poder fer-lo aviat. Però tinc por: si el se fer, és fàcil i em surt bo, tornaré a guanyar tots els quilos que he perdut fent dieta els darrers mesos! És addictiu…

    Mar Calpena, d’on el treus aquest? Söc una persona oberta a les provatures, al treball de camp. I canviar d’opinió si les raons són poderoses… 😉

    Uf, Sylvia! here I am trying to answer in my pretty poor english! Thank you very much for your indications about Mr. Wilkins products! As I told you this moorning, You should’nt doubt that I will taste all of it! One by one, but all of it! I like very much speaking with you about cooking in english! It’s really great! Thanks!

    MaryLou, vist el teu entusiasme no tinc més remei que apuntar-m’ho a l’agenda per a ben aviat! Gràcies per la vista!

    Mercè, el plaer és compartit! Fa tot just uns dies que ens coneixem en digital i ja ens hem posat cara al natural! Bé, molt bé!! Espero que no triguem a tornar a coincidir… 😉

    Ricard, ja ens diràs que et sembles. Com diu la Gemmota, és una botiga per apropar-s’hi quan has cobrat l’extra. Però val l’esforç, n’estic convençut! ja ens diràs què et sembla…

    Starbase, no donis idees que mirem de muntar un pollastre amb el consolat! jajajaja Gràcies per la visita i visca el Lemon Curd!!

    Gràcies per la indulgència, Gemma! Però vista la passió pel lemon curd casolà que hi ha entre els internautes, no puc trigar gens per fer-ho!!! Ole!

    Teresa, aquestes trobades vam molt bé! En podríem fer una d’addictes al Lemon Curd casolà! jajajaj

    Estimats, estimades: una abraçada ben forta per tothom!

  11. Hola Xaro!
    Quina alegria veure’t dimarts en persona i avui aquí! Veig que compartim gusto per botigues i productes! Olé! Estem fets un per l’altre, amb permís de Kissumenja!! jajajajajaaj

    Salut, bonica!

  12. Em deixeu amb cara de pedra picada. Sembre havia sentit parlar de la cuina anglesa com una cuina dolenta i peregrina, feta a base de retalls d’altres països i resulta que a banda del plum cake de panses de la Marina, tenen aquesta meravella que diue. Ara m’apuntaré la recepta i us diré com va la cosa.
    Perla

  13. Hola noiets!!!

    Només comentar-vos que a casa nostra fan un Lemon Curd boníssim també! i el més important 100% NATURAL!! conservar l’ou és molt complicat però els Srs de CAN BECH ho han fet i han tret 3 tipus de curds: LEMON CURD, LIME CURD I ORANGE CURD…us els recomano, bonísssimmmssssss!!!

  14. S’endevina la vostra passió per la cuina anglesa, eh?. M’heu fet venir ganes de tastar aquest lemon curd i aquestes melmelades, i aquests formatges i… en fi, que tot el que recomaneu té molt bona pinta!

  15. Xicons, això va de bo, més que bo, boníssim, certament, Massitet, encertes els posts. Desconeixia aquesta crema tan subtil i fina filipina. La faré més vegades. Us ho prometo
    Perla

  16. Hola estimades!
    Perla, eres tu la que ens deixes flipats! No has tardat gens en fer-la i en venir a explicar-nos-ho! Moltes gràcies per fer-nos tanta confiança. Ens tens enamorats, xicona!! 😉

    Glòria, la veritat és que vam tornar enamorats de la cuina d’allà! I això que algunes de les coses ja les vam descobrir estan aquí! En fi, si vas per la botiga ja ens diràs que et sembla…

    Miss melmelada, gràcies per donar-nos a conèixer la teva empresa, encara que el missatge s’apropi perillosament a l’spam… 😉 He entrat al vostre web i les coses fan bona pinta. A veure si trobo algun producte vostre per Barcelona i els podem tastar. Ens encanta descobrir coses bones!!

    Abraçades i petons a tothom i totdona!

Deixa un comentari

