La tassa de l’esmorzar com a motlle pastisser

Al primer que li vam veure fer va ser al Martí, l’estudiant de cuina que tots els professors voldríem tenir a les nostres classes. I servidors de vostès, que som persones obertes a aprendre dels que saben més que nosaltres, li ho hem copiat. Sí senyors: la tassa que tots fem servir per beure’ns el café en llet de cada dia es un gran motlle pastisser.

DSC_0582.JPG
Olletadeverdures.cat

L’estimat blocaire que us hem citat va fer servir la tassa per elaborar un pastís ultraràpid de xocolata (altrament dit pastís dels sis minuts). Nosaltres, però, no  copíem la recepta, sinó l’ús de les tasses com a motlle per a fer i servir pastissos individuals. A priori ens va semblar una manera diferent i força còmoda de preparar dolços individuals. Després, un cop fet, ens ho confirmat: és còmode per cuinar, és molt còmode per menjar i és comodíssima de netejar (estalvies un munt d’estris!). I a més, tots en tenim a casa! Per tant, no cal comprat més catxarrets que ocupen lloc i costen diners!

DSC_0592.JPG
Olletadeverdures.cat

La recepta que hem emprat per fer la prova és el ja conegudíssim Seriouly rich chocolate cake, del qual ja n’hem parlat tres cops amb aquesta (Pesats que som, redéu!). En comptes de posar-lo en el tradicional motllo col·lectiu, el vam distribuir en diferents tasses d’esmorzar. En aquest cas, però, vam fer un canvi: hi vam afegir un xorret de rom de canya Pampero (“famoso en el mundo entero!!!”), el preferit de la meva estimada. Txist, ei! Brutal…

DSC_0587.JPG
Olletadeverdures.cat

Vist l’exit, ja estic calculant quan farem la provaamb les tasses del tallat, a veure què tal. També pot ser una manera de fer minipostres iundividuals amb les mateixes avantatges que la tassa gran. No trigarem gaire a fer alguna cosa i, us ho prometo, no serà el pastís aquest de xocolata tan pesat, ja!

Salut!

Massitet

21 thoughts on “La tassa de l’esmorzar com a motlle pastisser

  1. Ostres nens! Aquell pastís és de l’inici del bloc… quina foto…. hahahaa!

    Que xulo! I el vostre pastisset té molt bona pinta, molt millor que el meu 😉
    Ens haurem de veure ja dels ja, eh!

    Salut

  2. Proba de fer un dia el mateix amb un pot de vidre amb tapa, un cop surt del forn el tapes fort, el gires i farà el buit, per tant es conserva fresc més temps! Jo ho feia per un restaurant com a uns postres on la gent l’omplia amb el que volia. Salut!

  3. Molt interessant, ara bé el motlle més original que he vist ha estat un envàs de patatas pringels, i el varen fer servir per coure un pà que desprès i gràcies a la forma es va servir per a preparar canapés. Arreveure.

  4. Molt bona idea!, està bé això d’estalviar de tant en tant motlles, pots i estris variats…El pastisset sembla boníssim! a reveure-mercè-destapant cassoles

  5. Això ho hem fet tots i totes, però tu n’has fet fotos i ho has explicat tan i tan bé!!!!
    Estic amb l’Starbase, amb tasseta petita poca quantitat ja que el microones corre perill d’embrutar-se molt i molt!
    PTNTS
    Dolça

  6. Jo l´he fet moltes vegades i es molt bó, una vegada vaig tenir gent a sopar (no els esperava) i desprès d´improvisar el sopar, en 5 minuts vaig arribar amb aquestes postres…encara tenen la boca oberta:)))

  7. Hola estimats!
    Quantes idees que han sortit al voltant d’una tassa de café! 😉
    Martí, es ben cert que es nota molt el supersalt que has fet al bloc, en especial en la fotografia. En pots estar ben content, paio! I sí, estaría molt bé veure’ns ja!!

    Bernat, moltes gràcies per visitar-nos i pel teu comentari. Per cert, quan gires el pot el pastis no cau? Aix, a mi em faria por que es desenganxés. Ara que, clar, deu estar molt “arrelat”…

    Hola sufzone! Anirem amb compte! De tota manera, nosaltres el pastís ràpid encara no l’hem provat. En tenim ganes, però ens hem “enganxat” al seriously aquest i no ens ve de gust fer-ne cap altre! De tota manera, per a les tasses del tallat ja tenim una idea… Molt aviat a les seves pantalles! 😉

    Oooooooohhhhhhhhhhh!! Maria Dolors, quina idea més bona ens has donat! Clar, surt un rulo preciós!! Ep, ves que no la copii, eh?? En tot cas, prometo no tornar a fer el mateix pastís!!! 😉

    Certament, trigar només sis minuts en fer una pastís és una barbaritat, Glòria! A veure què en surt, de les tasses per tallat… 😉

    Mercè, al veritat és que ho vaig trobar molt pràctic i a més “resultón”, sobretot si tens unes tasses una mica maques. I prova el pastís, si us plau: jo crec que t’agradarà molt!

    Dolça, és ben cert que aquest pastíes està força estés per la xarxa! I moltes gràcies pels “piropos” que ens llençes! Aix, es que ens feu posar vermells! Qualsevol no escriu un bloc, amb aquests lectors!!

    MaryLou, prova’l siusplau! Tothom que l’ha provat li ha encantat! Si ho fas ens ho expliques, eh???

    Besets i salut per a tots i totes, preciosos!!

  8. oh! jo he tingut el plaer de provar el Seriously Rich, que gentilement va compartir la Petroglifa, i em vaig quedar embadalida…si em dieu que només es fa en 6 minuts, i al microones, i només embrutant la tassa de l’esmorzar…aish1 demà mateix el faig, us ho juro!

  9. Vaja, i jo com una boja buscant motlles de magdalenes un xic diferents dels típics de paper rissat! Ja no cal buscar més perquè tinc una bona col·lecció de tasses d’esmorzar… de l’aixuvar, de la meva àvia, dels cereals Kellog’s, de les galetes Mary Lou, del Nesquik, de la Nocilla… res, per comprar i vendre. Gràcies!

  10. Parella, me’n vaig quatre dies i quan torno m’ho heu canviat tot!!!!!! M’agrada molt aquest nou blog, també veig que em vaig perdre un sopar a l’Atica :(( i com a cástig porto una setmana enganxada a l’ordinador per poder posar-me al dia…….jejeje…..
    M’agrada aquesta idea dels pastissos a les tasses d’esmortzar!!!!!
    Ptnts

  11. Dono fe que aquest “Seriouly rich chocolate cake” que preparen els olleta està boníssim…em van donar a tastar al sopar del blog i el resultat és TREMENDO!!

  12. Hola a tothom de nou!
    Quina plaer veure que us agraden les coses que us proposem! Moltes gràcies, estimats!

    Gemma, ves en compte! El pastís de sis minuts no és el Seriously!! Aquest trigues bastant més ne fer-lo… jejejeje

    Gemma / guspires: doncs tu ets com la Kissumenja! Tenim un calaix enorme ple de tasses de tot origen i condició perquè les col·lecciona!! Jo crec que això em va venir la inspiració… se li havia de donar una altra sortida a tanta tassa!!! jajaja

    Xaro, bonica! Quina alegria retrobar-te! Estàs bé??? Tot bé?? Ara vaig a fer-te una visita al piset, a veure com estàs… Moltes gràcies pel comentari sobre el nou bloc. I sobre el sopar de l’Àtica no et preocupis, que segur que hi tornem! Aix, què content de llegir-te!

    Xavier, moltes gràcies pels elogis, de veritat! Ara, s’ha de reconèixer que la recepta aquesta de la BBC és una passada de veritat…

    Salut, amics!

    1. Això és que no fas bé la dieta, Francesc! Jo he perdut 12 quilos menjant algun dia un pastís d’aquests!!! jajajaj Si vols saber com, jo t’ho explico! 😉

      Salut. estimat!

  13. Cristo, i quant de comboi que teniu! Uns dies que no visito l’Olleta, i ja estic fora d’òrbita. Aneu a bona marxa, bona gent, bona suggerència, sí senyor! El que m’ha enlluernat ha estat el colpet de rom de canya, nyas cabàs! Guaita si li afegiu una mica de nou moscada i canyella mòlta. Les endorfines aniran més que Meló. I per al cap de setmana, provocadors, que sou uns maledettos provocadors.
    Que la gràcia pastissera faça niu on pertoque, bells companyons
    Perla

  14. Jjajjajaj! Quin comentari més salat, perla! Enlluernador i gustoset de veritat 😉 Bé, a mi no em feu molt de cas que el Pampero m’agrada molt!

    Abraçades llefiscoses de rom i xocolata!

Deixa un comentari

