Sant Jordi gastonòmic

Ai, estimats i estimades! M’encanta el dia de Sant Jordi i el d’enguany, tot i que amb Massitet només he pogut passejar dues horetes al matí, no ha estat menys! M’agrada perdre’m entre els llibres; la gent passejant per la Rambla, Plaça Catalunya, Passeig de Gràcia; paradetes a cada cantonada; gent amb roses arreu… El que m’agrada és l’ambient de festa sense ser-ho!

Aquest matí mentre esmorzàvem, Massitet s’ha trobat un paquetet damunt la taula del menjador. Evidentment, no s’esperava tenir el seu regal tan d’hora i s’ha queixat que últimament el guanyo en les sorpreses. 😉 Aquest any he decidit que feia un Sant Jordi gastronòmic així que quan vaig veure LA AVENTURA DE COMER, de Quino, no vaig poder evitar comprar-ho. Quan l’ha obert, però, ha vist que no era cap dels de la seva llista però com que ell és així no ha dit res i m’ha fet un petó.

Però aquí no s’acabava la meva jugada, no seria l’única sorpresa que es trobaria.  Quan hem sortit al carrer m’he fet la tonta perquè mirés la bústia i… què hi havia? LA COCINA Y LOS ALIMENTOS, de Harold McGee!! Aquest és el desè Sant Jordi que passem plegats així que quin millor moment que aquest per regalar-li (fa com tres anys que insinua que el vol!).

Com a bona Kissumenja, quan vaig anar a la llibreria Know food no tenia ni idea de quin llibre estava comprant però ara que el tinc a les mans tinc els ulls oberts com a taronges. És una passada la feina d’aquest home, una font d’informació impressionant! Làctics, salses, vins, arrels i tubèrcles… tot el que es vulgui saber sobre els aliments i les tècniques culinàries. Fascinant!

Bona lectura i bona diada!

Kissumenja

Nota: Aquest és el meu primer escrit al nou piset. Quina il·lusió!

Anuncis

9 thoughts on “Sant Jordi gastonòmic

  1. Jo ja t’ho diré. De moment només he fullejat les primeres pàgines. No m’agrada gens que els llibres em decebin… De tota manera, ja sortia de la botiga quan el vaig veure i el vaig comprar, més que res, per donar-li el primer i fer la tonteria de dir-li que era el seu regal de Sant Jordi per després donar-li l’altre.

  2. Ou yeah!!!

    El McGee és el millor dels millors. Juntament amb El Practico formen els meus imprecindibles, sempre els consulto, remeno, … orghhhh!

    Petons family i fins demà

  3. Huala, quin dia de sorpreses!
    Primer tot això que has explicat, i ara aquest post explicant-ho!!
    He fet una cara rara? Però si m’ha agradat! Si de fet ja m’he le llegit!!! No està gens malament La aventura del comer!! Ara, he de reconèixer que sóc “quinista” militant…
    I l’obra del McGee és brutal! Però brutal, brutal! És d’aquelles aportacions que fan que l’expressió “obra de referència” adquireixi tot el seu valor. QUina passada! Quant de coneixement i quina facilitat per transmetre’l. Per no dir res de la traducció, que és excel·lent!

    Moltes gràcies Kissumenja!!!!! 😉

  4. Hola i bon dia, abans de res em creureu una persona desagraïda per no felicitar-vos pel nou apartament. Quin ‘luco i poderio’ Enhorabona, bona gent.
    Ahir em vaig comprar el Mcgee en una llibreria, de vell! tenia una dedicatòria ‘A Maria’ i una firma il·legible. Certament, Massitet, és brutal la lectura, i simple i senzilla i amena… I substanciosa. I tant. Em donaven les cinc de la matinada i no podia tancar-lo de tant sugerent com era la lectura. Feia temps que me l’havien aconsellat i encara no l’havia comprat. Quina passada de rosca!
    Perla

  5. Martí, després he vist que l’havies recomanat a el blog de Clubdecuines. Tota la raó del món: un llibre més que bo!

    De res, massitet. Amb molt de gust!

    Moltes gràcies, perla. Encara que no ho diguis ja ho sabem 😉 . De tota manera, ens agrada que ho deixis per aquí escrit. La manera com està escrit fa molt fàcil la lectura, tens molta raó. Una abraçada!

    Gràcies maria!!!!! I bona companyia (la teva) que tinguem en el camí!

  6. Hola Perla! veig que compartim, també, gustos bibliòfils… Bé!!! jajajajaj
    Mariaaaaaaaaaaaaaa!!! Moltes gràcies per la felicitació i pels bons desitjos!! M’agrada veure’t pel nostre nou espai…

    Una abraçada per tothom!

  7. Vaja regalàs!
    Moltes felicitacions pel nou piset… 😉 que ja us tinc ben enllaçats!
    i també moltes felicitats per aquests 10 anys, i que per ambdues coses siguin molts més.
    Petons bonicos!

Deixa un comentari

