Caçadors d’espàrrecs

A banda de ser Kissumenja també sóc Kissublida. Una prova és que la data de l’esborrany del post que estic escrivint ara és del 15 de març de l’any passat!!! No us enganyo! Havia oblidat completament el tema dels espàrrecs i ara que els meus pares n’han tornat a anar a buscar, m’ha tornat a venir el post al cap. I abans no se m’oblidi de nou vaig per feina, no sigui que se’m torni a passar la temporada!

Hi ha dies que, quan la meva mare torna de la feina, ella i el meu pare se’n van a buscar espàrrecs. Ells, doncs, són els caçadors. El títol del post no és gratuït, com us deveu imaginar, sino que jugo amb els “Caçadors de bolets” de TV3 i el fet que per allà a l’Empordà el verb caçar el fem servir força com a sinònim de collir.

L’altre dia, doncs, com que sabien que hi anàvem, en van anar a caçar uns quants i a la nit la meu mare va fer una truita per sopar. Ben bé eren espàrrecs amb ou, per la quantitat que li’n posa. Tot i que hi havia cinc ous, ja veieu a la foto que d’espàrrecs no n’hi havia pas pocs. Li agrada molt notar el gust metàl·lic que deixen i per això tampoc no els bull, com fa altra gent, perquè diu que si no no tenen gust de res.

Després d’haver comprovat empíricament que jo no els veig ni que me’ls assenyalin, ha quedat clar que a casa dels Olleta es menjarà truita d’espàrrecs quan els meus pares ben alegrement me’n vulguin donar un grapadet… 😉

Kissumenja

Anuncis

13 thoughts on “Caçadors d’espàrrecs

  1. Ooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhh!!!
    Quina truita més bona, per l’amor de Déu!! Això es carinyo maternofilial i la resta tonteries!!! Com ens cuiden, els meus sogres…

    I és ben cert que, pel color, l’últim que pensaria és que estàs davant d’una truita! No hi ha groc per enlloc!!!

    Salut!

  2. A mi els espàrrecs… ni fu, ni fa, però caçar-ne… ufff no me n’adono i tinc un bon manat a la mà que acabo regalant a la veïna o als pares. Ahir mateix en vaig anar a caçar i avui els pares n’han dinat de truita! Salut als caçadors vegetals!

  3. Jejeje… Algun cop he anat a caçar espàrrecs i la veritat és que s’han deixat caçar.

    Estan molt bons es facin com es facin i per les fotografies crec que la vostra truita estaria molt bona i gustosa.

    Una abraçada!

  4. Ei, que m’heu arribat al cor! Jo sóc una caçadora d’espàrrecs total. Ahir, en tornar cap a casa, abans d’eixir a la carretera, en vaig veure un i em vaig tirar del cotxe posseïda. Cal, però, ser respectuós, deixar-ne per a altres i gaudir al màxim d’aquest regal de la natura. Jo trobe que buscar-ne em relaxa moltíssim, i menjar-ne m’alegra l’ànima. Ara, un amic m’ha proposat una altra manera: amb allets tendres amb una salseta reduïda de paté i misteleta per damunt. Aquesta nit potser cauen així.
    He estat fora i no us havia felicitat pel canvi a CUINA. Si és que sou massa!!
    Besets

  5. Jo no he anat mai a caçar espàrrecs, però igual que em passa amb els bolets, si hi anés, de ben segur que no en caçaria ni un.
    Sort que sempre hi ha “pares generosos” que tenen compassió.
    Una abraçada

  6. Benvolguda Kissumenja, quina truita més bona!!! O quins espàrrecs amb ou més bons!!! A mi m’agraden molt aquests espàrrecs boscans o silvestres. De petit anava a buscar-ne amb mon pare i eren boníssims. Però una vegada mon pare en va cultivar, i ja es van acabar els silvestres. Besades

  7. Fixeu-vos si seria dolent buscant espàrrecs, que ahir una convidada a casa, em va fer adonar de que al jardí em creixien espàrrecs..!!. Però es que en lloc de creixer al terra, surten per entre l’escorça, mal tallada d’una palmera molt gran… I jo sense fixar-me!!… :-).

  8. Hooooola, estimats/estimades!

    Veig que en general hi ha dos grups: aquells com jo que ni que els tinguin al jardí els veuen (he rigut tant, Ricard!) i aquells que es llancen “qual posseïts” (molt bona Queti B.) perquè els veuen de lluny.

    Però tret de la Chis, veig que és una cosa que ens agrada força a tothom! Jo m’he reconciliat amb ells, pq quan era petita no m’agradaven gaire… Ja passen aquestes coses!

    Gràcies pels vostres comentaris! Una abraçada a tothom!

Deixa un comentari

