Descobrint abril

El mes passat ja ho vaig fer i em va agradar, així que aquest mes torno amb noves propostes gastronòmiques de la revista Descobrir Catalunya (de sapiens publicacions). El dossier central d’aquest mes el dediquen a la Cerdanya i de seguida em ve al cap el gran trinxat de patata i col que vam menjar una vegada a Puigcerdà. Vaig fullejant la revista i no puc evitar aturar-me a l’article que titulen Tranquil·litat i bons aliments. Qui podria? Però bé, estic pensant en el post així que vaig per feina i m’aturo a allò que només es pot fer a l’abril. Aquí ho teniu:

Qui més qui menys, tothom ha sentit a parlar de les desfilades de moros i cristians. El que jo desconeixia era la Nit de l’Olla a Alcoi, que se celebra el 21 d’abril. Abans que desfilin les quasi 30 agrupacions que participen en la festa, sopen olleta, un plat ben contundent i diferent a la olleta de la què parla aquí Massitet. No us diré la recepta però sí que a Alcoi hi posen cansalada i botifarrons entre d’altres ingredients. Ja salivo!

Segueixo amb una de les coses que més m’agraden: el formatge. El 23 d’abril al matí, a Elna, celebren un mercat de productes de la terra. És meravellós tenir formatges al matí i escriptors singant llibres a la tarda…

Si la opció d’Elna no ens atrau, també el 23 al matí ens podem apropar a Camarasa (la Noguera) on fan una costellada a l’ermita de Sant Jordi.

Per anar a la Cerdanya… qualsevol moment és bo, oi?

Kissumenja

Anuncis

7 thoughts on “Descobrint abril

  1. No conec la Cerdanya, però m’agradaria molt conèixer-la. Aquest “trinxat” l’he sentit anomenar moltes vegades i segur que és boníssim. Salutacions. Francesc

  2. Cerdanya.. no cal excusa! però si a més hi ha un bon trinxat esperant. Jo vaig tenir diumenge aquest dossier a les meves mans i la veritat es que n’hi han plats molt bons.

    Muas!

  3. Holaaaaa, Starbase! Sempre celebrem que als nostres lectors els agradin tant el que es cuina a Olleta! Aquest any ho tenim una mica complicat per fer-ho perquè el 23 d’abril cau en divendres i no ens va bé, però segur que ha de ser un Sant Jordi diferent a Elna.

    Xavier, tens tota la raó en qualificar el trinxat com a ES-PEC-TA-CU-LAR! Jjajaj! La veritat és que és un plat boníssim!

    Hola gemma! Hi ha tants llocs bonics per veure, visitar i gaudir! Per què no aprofitar el que llegeixo a Descobrir Catalunya i fer un mix-mix a Olleta, oi?

    Francesc, t’haig de confessar que jo no l’he fet mai (qui s’ho menja…jejejej) però no és gens difícil de fer. Si proves ja ens diràs!

    Fem un mos, un pla fantàstic oi? I com bé diu la GEMMA, hi ha molt més a banda del trinxat, tot i que segurament aquest és el més conegut o anomentat.

    Petons i abraçades a tothom!!

Deixa un comentari

