Vilaweb (també) es posa a cuinar

Ahir vaig entrar a Vilaweb, com solc fer diàriament, i em vaig trobar una sorpresa que em va resultar molt agradable: han obert un canal dedicat a la gastronomia. Pel què he entès, el van posar en marxa divendres passat i ho van fer amb un vídeo de la Carme Ruscalleda parlant sobre l’estat de la cuina catalana.

Sobre la importància de la cuina i la gastronomia en els mitjans de comunicació ja en vaig parlar fa dos anys. Però trobo que en el darrer any la cosa s’ha posat realment animada, especiament a Internet i en català. L’any passat es posava en marxa el Club de cuines. Ara s’ha posat en marxa aquest canal de Vilaweb. I la revista CUINA no trigarà ni un mes, si tot va com tenen previst, en treure la seva web.

Que referents mediàtics del país com la CCMA o Vilaweb posin en marxa canals dedicats als continguts gastronòmics són un indici molt clar que la gastronomia és una tema estratègic per als mitjans en línia, en el sentit que tenen la necessitat d’oferir espais especialitzats sobre el tema per continuar mantenint – o reforçar- la seva posició en el mercat. Que CUINA, deu anys després de nàixer, aposti per fi per Internet deixa clar que la xarxa és  ineludible també per als mitjans especialitzats, en aquest cas en gastronomia – de fet, per a tots els mitjans anomenats tradicionals en general…

Sigui com sigui, els continguts sobre cuina i gastronomia en català a la xarxa no fan més que augmentar, cosa que en general és positiva. I tot això sense tenir en comtpe els més de 130 blocs de cuina en català que hi ha actualment. Ves tu que el futur de la cuina catalana -o si més no una bona part- no es jugui a Internet

Salut!

Massitet

Anuncis

15 thoughts on “Vilaweb (també) es posa a cuinar

  1. No entro mai a Vilaweb…. Ara mateix em miro aquest nou canal que dius.
    És evident la importància que té la xarxa en la vida actual, a tot arreu, de manera que a la cuina també… Jo ja estic pensant a posar-me una pantalla plana davant dels fogons per llegir la recepta mentre cuino, sense necessitat d’imprimir-la, je je je… 🙂

    1. Xvaier, perdona! Em vaig despistar i no et vaig contestar.
      Sé alguna cosa sobre el web de CUINA, però tot està una mica encara “under construction”. Sembla que volen sortir per Sant Jordi, i ho faran amb uns pocs continguts que aniran ampliant posteriorment…

      Aviat us en faré cinc cèntims, que alguna cosa tinc a dir sobre aquest web…

      Salut!

  2. Hum, un post ben interessant.

    En realitat no deixa de ser sorprenent aquest creixement inflaccionari. Suposo que hi ha prou negoci.

    Com més continguts de qualitat i menys altaveu de productes i restaurants millor.
    La meva por és que esdevinguin com altres grans pàgines d’informació gastronómica també portades per empreses del sector: rigor, coneixement i negoci sí, però també manca de frescura i originalitat, que personalment és el que busco.
    No em vull fer l’esnob, que consti. El que passa es que si miro realment els llocs que em fa IL.LUSIÓ visitar no n’hi ha cap que sigui d’aquest perfil.

    Veurem en què queda i com es posicionen els projectes personals dins de tot el paisatge. A veure si mantenim o no un troç de pastís internetaire.

  3. Qui diria al principi de la informàtica (no fa tants anys), que acabaríem tenint una pantalla a la cuina, com diu la Gemma (molt bona idea), aquesta web no la coneixia, en quant a la cuina per sort cada dia es mes reconeguda.
    Petons

  4. Sortosament hi ha vida a Internet més enllà de les xorrades què s’hi poden veure dia rera dia. Vilaweb sempre ha estat capdavantera en moltes coses, celebrem que en l’aspecte gastronòmic també ho sigui. Gràcies per fer-nos-ho saber.
    Una abraçada.

  5. Doncs jo sovint cuino amb el portàtil al costat…I fins i tot amb receptes meves, així tinc la seguretat de que no m’oblidaré de res…. Entre que mai he tingut bona memòria i que en el tema cuina, m’agrada ser meticulos, la “pantalla” a la cuina ja fa temps que hi és… I ja veureu quen tinguem el IPad….

  6. Hola estimats!
    Mireu, coses de la vida: no fa gaire amb la Kissumenja parlàvem -mig de conya, mig seriosament- que si mai ens comprem una casa i podem, instal·larem una pantalla a la cuina!! I es que el Ricard té molta raó: jo utilitzo molts blocs per cuinar i anar imprimint les receptes és una mica pesat!! 😉 Per tant, Gemma, has encertat de ple!!!

    Vermells, doncs el nostre país és l’hòstia!! I la pantalla, si ho recordo malament algunes fotos, vosaltres ja la teniu. O ho he vist eixe MAC a la barra americana en alguna ocasió?? 😉

    Hola Òscar! Crec que entenc el que expliques: molts mitjans hi són perquè hi han de ser i perquè és un negoci, no perquè els apassioni especialment la cuina o la gastronomia! De fet, hi ha llocs on l’ànima la posen els usuaris que hi participen amb les seves receptes i/o els seus comentaris… A veure que passa, però mentre sigui una mica digne, ja farà paper…

    Sión, semblava una cosa de ciència ficció que, amb una mica de “sort” coneixerien els nostre rebesnets,,, i ja veus!! I la cuina està sent reconeguda… sobretot com a negoci! Crec jo, vaja…

    Josep, de res: un plaer socialitzar informació! Jo amb el Partal i tot el seu equip sempre hi he confiat. Si aconsegueixen estar a l’alçada del conjunt del projecte, no dubto que tindrem un altre lloc web de referència. El temps -i les persones que hi hagi al darrera…- diran…

    Ricard, veig que vas avant la lettre!! Molt bé, doncs. Ves que no en prenguem exemple en poc temps, a casa nostra!!! Jo ja m’imagino una nevera amb una pantalla que ens suggereix receptes amb el que tenim a dins i connectant-se a internet per buscar alternatives…

    Salut a tots i moltes gràcies per la visita, amics!

  7. Hola Manel!
    Estic amb tu que hi jugeum un cert paper, en aquesta partida!! I jo tinc la sensació que gaudir-la, precisament gaudir-la, ja ho estem fent!!! 😉

  8. Ostres! Tres coses a dir.

    La primera, que jo ara m’emporto l’ipod -que té connexió wifi- a la cuina. I ja no m’he d’imprimir les receptes.

    La segona, que estem vivint un moment de canvi brutal en l’estructura dels mitjans -qué te voy a contar- i és normal que s’aposti per contiguts més propers al lector, que potser fins ara eren ignorats als mitjans tradicionals i en particular a la premsa. Però, i sempre hi ha un però, m’agradarà veure qui aposta de debó per la qualitat i hi destina calerons, i qui s’atraveix amb propostes una mica fresques, que deia l’Starbase. Aquí entraria en una disquisició talibana i brasa sobre el paper dels mitjans, sobre els continguts low cost , sobre la crítica “profesional”, etc, però ja n’hem parlat de vegades, i en realitat no sé a quina conclusió cal arribar.

    La tercera és… 130 blogs? Oh, Déu, em sento molt, molt, molt, molt vella! (Als meus temps havíem de caminar vint kilòmetres en la neu per llegir un blog de cuina…)

  9. Hola Calpena!
    Tens tota la raó del món en tot el què dius i m’agrada especialment aquesta pantalla tàctil avant la letre que t’has currat amb l’ipod!!! jajaja

    Sobre el periodisme, que t’he de dir! Res que no sapiguem. Esperem que tot això no es basteixi a partir de refregits, de cut and paste, i d’enèsima entrevista amb les mateixes preguntes. Qualitat vol dir temps i temps vol dir diners… Propers? Segurament. Però crec que dones en el clau: a més, han de ser interessants i aportar alguna cosa. I aquí és on entra el que no hi ha: ni interès en fer-ho ni els diners que calen…

    !30 blocs, Calpena! Quan vas començar n’hi havia tres o quatre i l’abril de 2007, quan ho vam fer nosaltres, no arribàvem a 10!!! Què fort, oi?

    Salut i gràcies per la visita, Calpena!!!

Deixa un comentari

