Mis mejores recetas: un llibre autoeditat

L’Elena és una senyora de La Jonquera que té fama, merescuda, de cuinar bé. Dic que merescuda perquè servidors de vostés ja hem gaudit d’algunes de les seves receptes, conegudes també per vosaltres: el pernil d’ànec curat i el salmó marinat. La meva sogra n’és amiga i intercanvien receptes de tant en tant.

Ara, però, la seva fama està trascendint més enllà dels seus veïns; i amics i coneguts més pròxims: Elena va decidir posar per escrit les seves receptes, editar-les en forma de llibre i posar-les a la venda per a qui les vulgués. No us penseu que es va posar en contacte amb una editorial o res per l’estil: va fer les fotos, va escriure les receptes, va maquetar el llibre i el va portar a una imprempta. Tal qual, tu!

El llibre es diu Mis recetas favortas i la idea inicial era fer-lo arribar a aquells més propers interessats en la seva cuina i que de tant en tant li demanaven una recepta o una recomenació per un dia qualsevol, un producte concret o un àpat especial. Però es veu que està triomfant com l’Starlux i força gent li demana de comprar-lo, al mòdic preu de 20 euros. Hi ha receptes com pollastre a la llimona, mandonguilles de rap, patatas a lo pobre, flam de xocolata o tronc de Nadal i la veritat és que totes són força fàcils de fer i, com diu aquell, resultonas.

La veritat és que el llibre de l’Elena és interessant com a receptari i com a producte editorial: posa de manifest com n’és de fàcil publicar un llibre sense cap aparellam especialment sofisticat. De fet,  m’ha convençut que pot ser més fàcil del que em pensava una idea que ja fa temps que en ronda pel cap: editar un llibre amb receptes de blocaires. Sense cap mena de dubte, seria un èxit de vendes: només amb els que comprarien els nostres amics, veïns i coneguts; més algun lector de bloc despistat ;-), en vendríem uns centenars!!!!

És més, estic segur que per aquests mons de Déu hi ha una editorial esperant que algú li doni aquesta idea… Alguna voluntària?

Salut!

Massitet

28 thoughts on “Mis mejores recetas: un llibre autoeditat

  1. Trobo una bona idea! Jo a vegades faig invents culinaris. Ja t’en passaré algún.
    A més faig una truita inèdita. NBo la coneix gaire gent. Ja te l’enviaré. Una abraçada

    1. Hola Marta!
      Molt benvinguda i moltes gràcies per deixar-nos un comentari!
      Ostres una truita inèdita… És un proposta massa suggerent! Vinga, endavant!

    1. Hola Glòria!
      Ja li farem arribar la felicitació de part teva, encara que és molt probable que la llegeixi ella mateixa: li hem fet saber que em escrit aquest post!
      Salut!

    1. Hola Francesc!
      T’ho de mirar, a veure si te’n puc aconseguir un: els ven la mateixa Helena a casa seva! Si en trobo un exemplar, no et preocupis que te l’envio per correu jo mateix! Prompte et dic alguna cosa.

      Besets!

    1. Òscar i Calpena:
      Haurem de quedar per parlar-ne, encara que jo a hores d’ara encara no tinc resposta a la pregunta. Per cert, em sembla un pèl car no la cosa aquesta autoeditada. Ara, que jo estic peix amb el tema aquest…

      Salut!

  2. Felicitats Helena, que emprenedora!!
    Massiset, això és molt bona ideia, pots comptar amb mi, si cal.
    Jo tinc una recepta meva, que la van publicar en un llibre amb el meu nom i, això temps enrera em va despertar el coquet de fer alguna cosa , però aquestes coses si no tens contactes…. o algú que et faci un cop de mà, no és fàcil.
    Una abraçada

  3. Xic, l’altre dia tinguí un sopar i d’espipellada traguí salmó marinat (sííí, per miii!)
    La veritat és que em vaig sorprendre perquè no l’havia fet mai abans.
    Sucre, sal i anet; c’est tout!
    😉

    1. Hola Sara Maria!
      Jo crec que la primera opció hauria de ser trucar a les portes que poguem trobar en el sector editorial. Crec que la Mar va per aquí i que l’Òscar es suma al carro. Després, ja podem mirar totes les opcions d’autoedició del mon…

      Salut!

  4. Crec que hauríem de moure la discussió a un fil de debat. Però l’autoedició em sembla una opció no prou desitjable. Al cap de setmana us dic alguna cosa més.

  5. hola soy la señora del libro de cocin de la jonquera me a gustado mucho tu comentario sobre mi libro muchas gracias espero que hagas todas las recetas y las recomiendes a tus amistades y que os gusten mucho un saludo elena.

  6. Hola Elena!!! Qué ilusión nos hace tu comentario!!! Bienvenida a nuestro blog!
    De momento ya hemos probado dos de tus recetas y nos han encantado, así que no dudes que seguiremos investigando tu libro. Yo no dudo que nos gustarán!!
    🙂

Deixa un comentari

