Actualitzant la Gastrosfera.cat

Avui, després de molt de temps de no fer-ho, he dedicat una bona estona a donar un cop d’ull a la Gastrosfera.cat. Ja sabeu, aquesta petita secció d’Olleta de verdures que pretén ser un directori dels blocs de cuina escrits en català. Després de la repassada d’aquest matí i amb l’ajuda de la resta de blocaires aquesta tarda, la cosa ha quedat en 129 blocs, tres més que la darrera vegada que en vaig fer recompte.

La llista, però, té més canvis: hi ha cinc baixes. Les raons són diverses: alguns han desaparegut, directament. D’altres, han deixat d’escriure’s (he tret els que feia més de sis mesos que no tenien un post nou…). Uns tercers, pocs, han deixat d’escriure’s en català. De tota menera, crec que hem d’estar contents: hi ha vuit altes.  Ara bé, s’ha de dir que s’ha notat una frenada en el ritme de creació de nous blocs. Les darreres vegades que havia actualitzat havia arribat a sumar fins a 20…

De tots els nous que he entrat n’hi ha dos que em fan especial il·lusió:  Cuinetes Carme i Rossejat. Resulta que tots dos ens van demanar constar a la llista, cosa que a nosaltres ens fa molta festa: a fi de comptes, si algú et demana constar en el teu bloc, és perquè el valora mínimament, no? No són els únics que ho han fet, però si els darrers.Valgui aquest post per agrair a tots aquells que ens han demanat constar-hi! Això ens fa estar contents com uns gínjols, tu!

En el cas de Rossejat, però, em fa especial gràcia perquè hi ha molts pocs blocs de cuina escrits en català que tinguin autors valencians. Mai n’he fet el recompte, però amb prou feines arribem a cinc, contant-nos a nosaltres. Tot just avui, després de penjar aquest post, Francesc m’ha fet saber que n’existeix un altre: Del rebost al celler. Per tant, que un  valencians ens parle de la seva cuina amb la llengua del país és, per mi, un motiu d’especial alegria .

Benvinguts i llarga vida als blocs nous!!!

Salut!

Massitet

P.S.: Si us plau, si escriviu o llegiu algun bloc de cuina en català que no consta a la Gastrosfera.cat, ens ho podrieu dir si us plau? Ens encantaria coneixer-los i tenir-los a Olleta…

Anuncis

38 thoughts on “Actualitzant la Gastrosfera.cat

  1. Benvolgut Massitet, ja saps com és de difícil escriure en català des del País Valencià, però anem avançant. La gastrosfera catalana a cada dia té més gent que s’anima a escriure en català des de València. I sí, com tu dius, fa molta il·lusió que vagen creixent les propostes gastronòmiques (educatives, socials, etc.) en català des del País Valencià, des de les Balears, Catalunya o d’on siga. Salutacions

    1. Hola Francesc!
      Tens més raó que un sant, per això estic tant content de trobar blocs escrit en català des del País. Avui dos d’una tongada! A més, dels que m’agraden: cuina locai d’arrel tradicional! Ole! Ara mateix l’afegeixo a la llista…. Moltes gràcies, amic!

  2. Hola sóc la Sílvia i també tinc un bloc escrit en català, fa molt de temps que us segueixo però fins avui no he sabut això de la gastraofera i que em podia apuntar, pensava que eren blocs recomanats i el meu no ho estava.
    Bé us deixo l’adreça per si interesa.
    Gràcies per endavant, Sílvia.

    http://cuinaressenzill.blogspot.com/

    1. Hola Sílvia!
      Moltes gràcies per posar-te en contacte amb nosaltres! Ens encanta que la gent que ens llegeix ens digui cosetes!
      Sobre la gastrosfera, la idea és recollir a tothom que coneixem que escriu sobre cuina en català. Els nostres favorits, independentment de la llengua en què escriguin, estan un altre apartat!
      Encantat de trobar el teu bloc i d’afegir-te a la gastrosfera!!!

  3. Ei, que jo també vaig demanar constar a la llista! I us puc dir que em feia molta il·lusió formar part d’aquest món de blocs en català. Sóc conscient que escrivint en castellà, molta més gent tindria accés al meu bloc, però jo només sé escriure en la meva llengua (ho podria fer però després, tot llegint-me, no em reconeixeria). Tinc traductor per la gent que tingui interès a seguir-me, però reconec que a vegades no s’entén gaire.
    I crec que, si s’ha mantingut el nombre de blocs, ja és un bon senyal perquè vol dir que no ha estat una flor d’estiu, i que volem seguir cuinant per a tots els que ens vulguin visitar!
    Una abraçada

    1. Hola Margarida!
      Tens tota la raó del món: vas ser de les que ens vas demanar formar-hi part!!!
      Jo sóc com tu: no sabria escriure en una altra llengua que no fos el català. I més, de coses tant personals i familiars com la cuina, la meva casa, etc… Buf, no m’ho sé ni imaginar!!!
      Per a això estan els traductors: tens tota la raó del món…

      Per cert, que al final sembla que en som uns quants més! 😉

  4. Massitet,

    Acabo de rebre el teu comentari en que em dius que m’has inclòs a la GASTROSFERA.CAT, doncs em sembla molt bé i em fa il·lusió.

    La veritat no ho coneixia i et felicito per la iniciativa. T’aniré seguint amb regularitat.

    Gràcies i una cordial salutació.
    Manel.

    1. Hola Manel!
      Un plaer llegir-te a casa nostre i m’agrada saber que et fa il·lusió estar a Gastrosfera.cat. I gràcies per la felicitació i per l’anunci de seguir-nos amb regularitat!

      Salut!

  5. Que bé! Em sent tan ben arribat! Gràcies de la benvinguda!

    Estic molt agraït que m’hages inclòs en la Gastrosfera.cat (una llista tan pràctica, tan interessant i tan nostra!).

    Amb tants elogis, espere que no et decebrà el meu blog d’humils però apassionades receptes!

    P.S.: He fet una miqueta de recerca de blogs mallorquins de cuina (jo ara visc ací a Mallorca!) i n’he trobat poquets… Per ventura puguem pescar-ne algun més, d’amagat!

    Una abraçada,

    Xavier

    1. Xavier.
      Benvingut, de veritat. I m’agrada llegir el que dius sobre la Gastrosfera. Mira, va nàixer així mig de conya i ja portem el que portem…

      Els elogis són a partir del què he vist. El que has de fer és el teu bloc: llavors, segurs que no defraudaràs a ningú!! 😉

      Ei, a Mallorca! Així també podràs explicar-nos cosetes de les Illes. Per cert, vaig a veure si tens aquests blocs al teu blogroll. N’hi ha en català?

      Salut i endavant les hatxes!

  6. Dons , jo , no ho sabia que constava en aquesta web…i os assegur-ho que quan ho hi vist ..m’ha fet molta il·lusió.
    Jo soc de les que em costa molt escriure amb català i no fer faltes. Soc de les que varem estudiar amb castellà.
    Encantada de estar , aquí

    1. M’alegro de saber que t’agrada ser-hi! I també que et faci il·lusió!!
      Doncs encara té més mèrit, si et costa. Moltes felicitacions per fer-ho i molts ànims per continuar-ho fent!!!

      Salut!

  7. Ostres Mercè! Doncs és un error, perquè el teu bloc el llegeixo de tant de tant! Buf, ara mateix ho resolc!
    I poso el nou bloc. Ep, que encara arribarem a 130! Olé!

    Salut!!

      1. Ostres, moltes gràcies Mercè!!
        Quina empenta que hem donat aquesta setmana! Entre una cosa i altra ja n’he donat “‘d’alta” una dotzena!! Olé!

    1. Hola Xavier!
      N’hi havia un, que es deia My Cooking Notes. Però va passar al castellà fa temps i ara gairebé fa una any que no publicava. És dels que he donat de baixa aquesta setmana…

      Seguirem buscant!

      Salut!

    1. Pepin, ho resolc en tenir una estoneta!
      Gràcies per fer-m’ho saber! Cinc cents no ho sé, però que un dia arribarem a 200 n’estic convençut!!!

      Salut!!

    1. Moltes gràcies per recordatori, Calpena!
      Sóc un desastre i sempre perdo els papers on m’apunto els enllaços que em dieu o que trobo… Si no els poso de primeres, no els poso!

      Besets!!!

  8. Hola Massitet,
    Em sembla que la Xaro i jo tampoc som a la llista. El raconet de la cuina (abans cuinetes) ja fa més d’un any que ronda per la Gastroesfera.
    Gràcies

    1. Ostres, Xaro i Laia! Quin disgust que tinc! Resulta que vaig fer el canvi quan vàreu fer el canvi de nom i no es va guardar el nou!!!
      Mil disculpes, reines, que vosaltres hi haurieu de ser encara que el bloc fos en suec!!! 😉

  9. Bones,

    després d’anar visitant diferents blocs de cuina, tot just acabem de descobrir això de la gastrosfera.cat, la qual cosa ens semblat una idea excel·lent!
    Nosaltres estem començant (recomençant de fet) un bloc de cuina, així que us deixem l’adreça per si us interessa:

    http://plaersdeboca.blogspot.com

    Fins aviat!
    Us anirem seguint!

    Xevi i Anna

  10. Hola m’ha agradat veure que surto a Gastrofera.cat
    Soc nova aquest mon, peró m’han a dono que m’ha enganxat.

    Un blogspot nou
    destapantcassoles.blogspot.com
    La seva autora Mercè

    1. Hola Isabel!
      Moltes gràcies per la teva visita i pel comentari. I ens agrada saber que t’ha agradat! I ves en compte, doncs, que això del bloc enganxa molt!!
      Moltes gràcies, també, per passar-nos l’enllaç d’un bloc nou! Ens fa molta il·lusió veure com creix la gastrosfera i que ens ajudeu a conèixer-la!

      Besets!

    1. Hola Cristina!
      Prenc nota del teu altre bloc i t’incorporo en acabar de contestar-te aquest comentari!
      I moltes gràcies per la teva visita i el teu cometari, tan agradable, respecte de la Gastrosfera…

      Salut i fins aviat!!!

    1. Precioseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!!!!!
      Estàveu entrades com a Raconet i havieu fet cap al final, a la “R”. Ja està, ja us ho posat com El raconet de la cuina…

      Gràcies per vigilar-me de tant a prop, que tot sovint sóc un “despiste”!!!

      Besets!!!

  11. Hola, sóc en Xisco d’una vida entre madones, només te volia dir que he vist que deies que no tens blogs mallorquins a la llista… jo sóc mallorquí i treient 6 mesos que vaig estar a lloret de mar, tota la vida som viscut a sa roqueta.
    Te volia recomanar el blog d’una amiga meva i que també és amiga den francesc i dels vermells entre d’altres, és na Xesca i el seu blog és http://www.canloi.blogspot.com
    Te unes mans impressionants i quan he cuinat amb ella m’ho he pasat pipa!
    Una abraçada des de Mallorca.

Deixa un comentari

