Asopletando el canelón

Es veu que l’any passat em vaig portar espectacularment bé, perquè resulta que entre el tio i els Reis em van caure un munt de regals gastroculinaris que em feien molta il·lusió. Un dels més xulos és el soplet de cuina Hotery, del qual em vaig enamorar des del primer dia que el vaig veure al web d’ICC.

No és que em fes gaire falta, la veritat. O això pensava a priori. Però després he vist que és una eina força pràctica que estalvia moltes posades en marxa del forn per gratinat i què permet fer presentacions una mica més acurades dels plats gratinats. Per exemple, a mi sempre m’havia fascinat veure uns canalons o lassanyes perfectament gratinats i posats al plat, sense la més mínima senyal d’haver estat cuits en una safata ni indicis d’haver patit una extracció per paleta, normalment de resultats barroers…

Heu vist les flamerades taronja que apareixen a sobre del caneló just el moment abans de gratinar-se? A nosaltres ens té fascinats…La recepta dels canelons, uns espectaculars especímens de fetge gras i tòfona, properament en el seu bloc de cuina de referència… 😉

Salut!

Massitet

P.S.: El títol del post, a banda de ser una tàctica cutre i evindetíssima de cridar la vostra atenció, és resultat d’una de les meves anades de pilota: no sé perquè, quan em vaig posar a gratinar el canaló en qüestió, em va venir al cap la canço Apatrullando la ciudad, d’El Fary. La resta, ja ho heu vist…

Anuncis

10 thoughts on “Asopletando el canelón

  1. També en tinc un, però no el faig servir gaire sovint.

    La darrera vegada va ser per encendre les espelmes d’un pastís d’aniversari…jaja que no es digui que no gastem ‘poderío’.

    1. Hola Starbase!
      En unes setmanes et diré que tal. Ara, com que hem conec, sóc capaç d’estar un mes fent plats per gratinat només per poder jugar amb el trastet aquest! jajajaja

      I prenc nota del soplet com a eina per encendre coses… 😉

  2. per una “sopletada” molt millor, comprova què sopletant en dos temps el resultat canvia. (primer afageix formatge i comença a sopletar, i a meitat, torna a afegir un poc més de formtge i acaba de gratinar. molt millor resultat)
    JA EM DIRÀS….

  3. Oooohhhhhhhhhhhhhhhhh!!!
    Mestre, no penso tardar gens en dir-t’ho!!!! Gràcies pel consell!
    I fes el punyetero favor de crear el bloc!!! 😉

  4. el bloc haurà d’esperar:
    llibre
    festat a tortosa
    congrès de productors ttee
    obres
    cursets varis
    santiago compostela
    etc…
    ah, i treballar al cole!

  5. Hola Massitet,
    Jo també soc dels que en tinc. Et comento una aplicació que l’hi trobat que, apart dels gratinats o cremats de sucre, es bastant interessant. El “bufador” va de conya per socarrimar les restes de plomes de l’aviram. Molt mes còmode que passar l’animaló pel fogo de la cuina. Per cert, com deuen socarrimar l’aviram els que tenen vitroceràmica?
    Salut,
    Pepin

  6. Hola Massitet,

    Aquest és el que ha recomanat el David Lienas aquesta tarda?. És que jo també vull un aparell per “asopletar” i només coneixia els que es fan servir amb el gas que es compra a l’estanc.

  7. Hola de nou,estimats!
    Quina llàstma, mestre, que no trobes un ratet per fer el bloc. Per cert, a vore si m’expliques una mica alguna d’estes coses que tens entre mans, que algunes sonen molt bé!

    Sara Maria, jo crec que després de la classe del Lienas d’ahir, tenim un parell de pistes més sobre com usar-lo: que es preparin les albergines i els pebrots, que els penso fotre canya per un tub!!! jajajaja

    Pepin, prenc nota i ben presa. I una gran pregunta, aquesta de socarrimar amb la vitro… o amb la inducció!!!

    Glòria, el meu també és dels de “gas blau” i jo el compro a l’estanc. Els altres tampoc els conec, jo… Però la veritat, a mi per a casa crec que no em fa falta més: una mica més i cremo més d’un caneló, el Nadal passat!!

    Salut!

Deixa un comentari

