Meló amb pernil

FruitaAra ja fa uns anys que a l’estiu dediquem un sopar a la setmana a menjar només fruita. A banda que quan fa calor ve molt de gust, la idea se’ns va acudir perquè no en mengem gaire i era una manera de substituir la que no tastem els altres set dies. Depenent del que ens vingui de gust fem una macedònia, ens mengem uns bons talls de síndria, i ho acompanyem (o no) d’un suc de taronja ben fresc.

L’altre dia però, vaig provar una altra manera de menjar meló: sopa de meló amb encenalls de pernil. Mentre fullejava un llibre que té la meva mare per casa vaig trobar aquesta recepta i em va semblar interessant: només hem de triturar el meló (sense la polpa) i afegir-hi un iogurt de llimona. Ho deixem a la nevera per servir-ho ben fred i just abans de posar-ho a taula hi tirem els tallets de pernil.

sopa_melóFeia temps que tenia pel cap triturar un meló però dubtava si quedaria bé sense res més. És molt interessant el gust que hi deixa el iogurt de llimona, tot i que Massitet i jo tenim punts de vista diferent amb les mides. Per a dues persones, vaig triturar mig meló i hi vaig posar un iogurt sencer igualment. Pel meu gust, i mira que m’agrada la llimona, es notava massa, en canvi a Massitet ja li va semblar bé. Un altre dia provo amb menys iogurt i us explico!

Kissumenja

13 thoughts on “Meló amb pernil

  1. Hola Kissumenja!!
    Ostres! Quina casualitat! Jo per la revetlla de sant Joan vaig fer la mateixa recepta, que m’imagino que has vist en el llibre de la cuina de l’Àvia Remei, servida en gots de xarrups (xupitos mitjanets) com a entrant del sopar. Jo vaig fer la proporció de un meló sencer i 1 iogurt, i la veritat és que va quedar molt bé. Acompanyat d’encenalls de pernil ibèric va quedar boníssim!!
    M’encanta la vostra iniciativa de sopar fruita un cop a la setmana!!

    Una abraçada!!

    1. Exacte! No vaig escriure el nom perquè no el recordava, però sí que és aquest llibre! Vaig apuntar-me alguna recepta més, el vaig trobar força interessant. No recordava les mides però m’imaginava que el iogurt era per un meló sencer i no per la meitat. Una pregunta: el iogurt el tritures amb el meló o el poses després al plat?

      Una abraçada, guappus!

  2. Mmmmm!

    Fa uns dies varen venir uns amics a casa a dinar i de primer vaig vaig decidir-me per fer un meló amb pernil però estava dubtant en fer un gotet amb el que has fet tu o fer uns daus de meló arrebossats amb pernil deshidratat i picat. Va guanyar la segona opció i, a més vaig afegir uns daus de meló macerats amb vi de porto, tot acompanyat d’una miniamanida de rúcula amb
    reducció de porto. Va quedar genial, 100% recomanable

    A veure si treus a en Massitet de la bombolla a la que viu jeje

    Una abraçada!

  3. Oooohhh, quina bona pinta que té això que dius, Martí! Puc anar a dinar a ca teva?? Jjejejej!!
    Massitet pot fer ullades (com el sol) però no sortirà del tot fins a finals de juliol. Paciència…

  4. Hola de nou!

    Doncs primer trituro amb la liquadora el meló, després incorporo el iogurt i l’acabo de batre tot junt. De fet un cop vaig tenir la mescla la vaig posar en un tupper al congelador durant unes dues hores. Ho vaig servir el gotets quan ja estava granitzat. Boníííííííssimmm!!

    Val molt la pena aquest llibre!! Jo el vaig demanar per Sant Jordi 😉 !!

    Petonsss!!!

  5. Con un buen melón cantaloup, que es más aromático que el habitual piel de sapo, queda genial. Además obtenemos una sopa de un color naranja muy apetitoso. Ah: no quiero decir, ni mucho menos, que no esté bueno con otro tipo de melón.

  6. Doncs jo també hi vull dir la meva i és que jo ho he fet amb meló cantaloup i amb una mica de crema de llet, encara que l’opció del iogurt m’agrada, deu quedar més cremoset!.

    Fins aviat

  7. Olles i somriures, va quedar molt bona i ara, amb la calor que fa, ve molt de gust! Abraçades!

    “Oído cocina”, cuinetes! La propera vegada el posarem al congelador, a veure què tal… Mmmmm, fresquet fresquet! Jejeej, la meva mare també el va comprar per Sant Jordi.

    Juan K, como todo cuando se trata de comida, como mejor sea el producto… verdad?

    Anna, li dona un gustet diferent, ja ho veuràs!

    Hola Glòria! Encantada que hi diguis la teva! Crema de llet? Ostres, no ho havia pensat… La propera, a veure què tal! S’ha de tastar tot!

  8. Hola, hola!
    Jo trobo que estava molt bona amb aquella proporció que vas fer. No sé, igual quan la provem amb menys la trobaré més bona, però va ser molt interessant el punt del iogurt de llimona. Que, per cert, jo no hagués posat en la vida!!! 😉

    Besets, cosa bonica!!

  9. Hola Francesc! Si la fas ja ens diràs què t’ha semblat.

    Hola, hola, massitet! Ja m’ho vas dir, però com que l’àvia remei parla d’altres proporcions vull veure què tal. Petonets!

Deixa un comentari

