‘Regalís de palo’

Al poble sempre li hem dit així, regalís de palo. El “de palo” era per diferenciar-la de la de gominola, negra o vermella. Aquesta era, simplement, regalís. Efectivament, és la regalèssia. Però ja sabeu que a Vinaròs ja fa temps que parlem una mica malament, amb castellanismes que clamen al cel com “hasta”, “pos” (pues) o “entonses”. No serà menys en qüestió de menjar! Perquè dir regalèssia si es pot dir el més curt regalís? 😉

regalisTotal, que el dissabte vaig tenir una superregressió infantil en passar per les paradetes dels artesans de la Plaça del Pi de Barcelona. Allà, a la parada de xocalata tenien aquests farcellets que veieu a la foto:  no me’n vaig poder estar. De seguida que les vaig veure em va venir al cap la bola que es feia a la boca amb els  fils que quedaven quan s’acaba el pal. Ja veus, quines coses et poden agradar quan eres xiquet!

Vosaltres també en menjàveu? O potser ho he de preguntar en present, perquè també teniu regressions?

Salut!

Massitet

Anuncis

5 thoughts on “‘Regalís de palo’

  1. I taaant que en menjàvem de petits!! Ho dic en passat perquè, de moment, no he tingut una regressió prou intensa com per tornar-ne a rossegar. Quan li vaig explicar a la meva filla que de petita me’n feia farts, em va mirar amb cara de “mama, esteu molt malament eh?”. Que bona era la regalèssia!!

  2. jajajajaja
    No hi ha dubte que la nostra generació és la del canvi: els nostres fills ja veuen les coses d’una altra manera….
    Si en vols un palet te’l passo: el farcellet era massa gran per la intensitat de la meva regressió!!! 😉

    Salut!

  3. Ai quins records! i tant que és un retorn a l’infantesa, no us havien fet mai aigua de regalèssia? Avui en dia, utilitzo la regalèssia en alguna recepta, encara que la compro a les herboristeries esmicolada…
    Una abraçada “serena” de la quintera!

  4. REGALÍSSIA DE BASTÓ, a Xert.
    Fa anys que no n´he menjat, però un familiar meu, cada cop que puja al Turmell, aprofita per a tallar algún trosset d´aquesta arrel.
    Mentre la menja, no fuma. (Reducción de daños…)

  5. Hola Neus!
    Quants de dies sense vore’t i quin goig tornar-ho a fer!
    No ho havia sentit mai, això de la regalíssia de bastó, però està clar que és la mateixa idea. I això d’usar-la per deixar-la de fumar, fa pinta de ser més sa que no fer-ho amb xupa-xups o caramels!

    Salut!

Deixa un comentari

