El celler de Cantallops

Demà anem a fer una graellada amb uns amics i entre ells hi ha una de les germanes del David Molas. Qui m’hagués dit a mi quan la vaig conèixer a EGB (sí, encara no es deia Primària, els anys passen…) que acabaria demanant-li que ens fes d’intermediària per poder anar a visitar el celler. Encara no ho hem fet, suposo, per allò que les coses que tens a prop sempre les deixes per un altre moment…

Quan em van parlar de Vinyes dels Aspres em feia gràcia anar-hi per la idea romàntica de l’amistat. Poc després vaig conèixer a Massitet i, com que ens començavem a interessar pel gran (immens!) món del vi, vaig tornar a pensar en una possible visita. Ara que hem passat pel Fòrum Gastronòmic de Girona (que estem aprofitant de meravella, quant de post!) ja us dic jo que no ha de trigar en fer-se realitat: Déu n’hi do la qualitat, senyors!

Nosaltres ja havíem tastat l’Oriol, però a Girona, a més d’aquest, vam poder degustar el Negre dels Aspres i el  S’alou, el Blanc dels Aspres i, pel que fa als vins dolços, el Vi de Panses i el Bac de Ginesteres. Jo no en sé de vins, per tant les descripcions les deixo pels experts. Jo només sé si m’agraden o no m’agraden i us ben asseguro que no sabria quin triar. El que més em va impactar, però, va ser el Bac de Ginesteres. Em va agradar molt el seu sabor però em va agradar més encara saber que aquest vi es passa més de quatre anys (!!!) 54 mesos en concret, a sol i serena dins unes ampolles de vidre. El resultat és una cosa extraordinària. Al menys a nosaltres així ens va semblar.

Per si els vins no ens havien semblat prou interessants, només faltava escoltar el David Molas i adonar-te que tenen molt clar què volen fer i com ho volen fer. La seva aposta és per la qualitat i no pas per crèixer en ampolles o litres. Volen millorar el que fan bé i pulir el que ja fan molt bé. Mentre anàvem tastant els vins ell ens anava explicant coses de la terra, del celler, dels raïms que fan servir i de la il·lusió que posen en fer una cosa una mica diferent. Va ser un tast molt agradable i amè així que no trigarem gaire en passar per casa seva i escoltar-lo amb més calma. A més, tal i com va dir, pels voltants hi ha molt a veure, que l’Empordà és una terra molt bonica.

aspres_apaisada

Kissumenja

Anuncis

5 thoughts on “El celler de Cantallops

  1. Ueeeeeeeeepa!
    La veritat és que del David i la seva gent tenen les idees molts clares i, a més, les saben transmetre. Estic amb tu, amor: no podem trigar més en visitar-los! Cantallops, tremola! 😉

    I el Bac de les Ginesteres és, senzillament, fora de sèrie. És d’aquells vins que, si els proves, la resta ja et semblen poca cosa. Vull dir, que ja et costa baixar del nivell…

    Besets des del menjador! 😉

  2. El món del vi és inabastable, i un dels programes que ens l’acostaven d’una manera ben digna, amena i suggerent, En clau de vi, ja ha acabat. Una llàstima. Els que en saben tant, com el Josep Roca, ho expliquen amb senzillesa i comprensió per als qui, com molts dels convidats, no solem trobar el ventall de sabors que cada ampolla de bon vi amaga. Els que heu esmentat en aquest post, me’ls apunte!
    Us felicite pel repor que heu fet sobre el Fòrum: he ratllat el parquet amb les dents. Ummmm, que bo!

  3. vaig llegir un reportatge sobre aquest celler al descobrir cuina però no he tingut ocasió de provar encara els seus vins, la veritat és que si són tan bons com dius, ja estic trigant massa!

  4. Quina enveja! Cap a l’Empordà! En un dinar que vam fer amb els del màster de comunicació i gastronomia, vaig tenir la sort de tastar un vi dels Aspres. Conec altres vins de l’Empordà, com el Sínols d’Empordàlia, o els del celler Oliveda, però aquest celler no el coneixia. Estic amb tu, kisumenja, que tampoc hi entenc, però sé quan un vi m’agrada o no m’agrada, i aquell, en concret l’Oriol, em va encantar. Ja explicareu l’experiència!

  5. Queti B., estic d’acord amb tu que el Joan Roca és un gran comunicador! Res d’estridències, tot senzill, que al final, el públic és el que és, oi? Ens agraden molt aquests comentaris que ens feu sobre el post del Fòrum. Moltíssimes gràcies! L’any que ve a Santiago, que no cal que pateixi el parquet! 😉

    Manel, primer era el celler del germà de la meva amiga però després també el vam començar a veure aquí i allà i això em va fer molta il·lusió. Ara encara més, que en sé cinc cèntims de la seva filosofia… Si els tastes ja ens diràs!

    Ja t’explicarem l’experiència quan passem pel celler de les Vinyes dels Aspres, i tant! També volem passar per la cooperativa Empordàlia, està a la llsita de coses a fer. Tota aquesta zona té l’avantatge d’estar al costat de casa dels meus pares! 😀

Deixa un comentari

