Casa Gispert

No us ha passat mai, estimats companys gastroblocaires, que hi ha posts que penseu que haurieu d’haver publicat fa molt temps però que per raons que tot sovint desconeixeu encara no ho heu fet? Doncs això em passa avui en publicar aquesta entrada sobre una de les meves botigues preferides: Casa Gispert, a Barcelona. No és una botiga precisament poc coneguda i jo mateix us n’he parlat diferents cops, com per exemple aquí. Però crec que s’ha de fer justicia a les botigues que destaquen, sobretot quan un dels objectius que, amb tota modèstia, ens hem plantejat és contribuir a difondre els comerços que, creiem, treballen bé.

gispert_facanaA mi Casa Gispert m’agrada per raons estètiques, professionals i de contingut. Estètiques perquè la botiga és preciosa. La façana ja ens diu que estem a punt d’entrar a un lloc amb solera, on s’ha mantingut l’esperit original. Conserva molt bé el caràcter de botiga centenària, que és el què és. Càlida i suggeridora a més no poder, manté les formes i l’ambient d’altres époques. Aquí el pedigrí és pot ensumar, i no és pas un tòpic. La veritat és que trobo que és d’aquells llocs que convida a entrar-hi, encara que no tingues intenció de comprar res. Ja ho deia Kissumenja fa uns mesos en aquest post tot recollint un text de Descobrir Catalunya sobre la botiga.

Les raons professionals es refereixen a la gent que hi treballa: saben molt bé què tenen entre mans, què pots necessitar per allò que vols fer o quina opció és la millor de les diverses que tenen del producte que busques. Sempre t’ofereixen alternatives amb bona relació qualitat – preu, cosa que és d’agrair. No sé quan de temps fa que hi vaig, però sempre trobo els mateixos dependents. Això, sense cap mena de dubte, és un plus: els permet conèixer molt millor la botiga i és nota en l’atenció que et donen. Res a veure amb els passavolants que et puguis trobar en altres llocs. Simpatia? Jo crec que sí, encara que de tant en tant podeu sentir algun petit renec o comentari cínic que mi m’encanten. Però això va per gustos.

gispert_interiorEl contingut… Les raons són centenars: l’oferta de fruits secs és de la més àmplia i de més qualitat que coneixo a Barcelona. El torrat diari amb el seu forn de llenya centenari -diuen que únic a Europa- és imbatible i el toc fumat que dóna és, per nosaltres, insuperable. Les macadàmies torrades i salades que hi venen són increïbles! Panses de tota mena, anous de diferents tipus, orellanes de tota classe, ametlla en tots els estats possibles. No solament de fruita seca viu la humanitat: olis, vinagres, vins i caves ecològics, xocolates, espècies, pastes dolces, mels, herbes aromàtiques, infusions, café, torrons, sals, pebrot de la Vera. Inacable i, de tot el que hem provat, de qualitat excel·lent. Aquí trobareu el seu catàleg, que sol canviar tot sovint.. 

No m’estranya que li hagin donat diversos premis. Si no la coneixeu, no us ho perdeu. Si ja la coneixeu, felicitats!

Massitet

Anuncis

14 thoughts on “Casa Gispert

    1. No ho dubtis gens! Mereix una visita sense cap mena de dubte… Ara, ves-hi a principis de mes i amb algú que t’ajudi amb les boses! 😉

      Besets!

  1. Jo sóc una de les afortunades que sí que conec la botiga, treballo bastant a prop i a vegades aprofito l’hora d’esmorzar per anar-hi. Jo hi vaig des del carrer Argenteria i quan tombo la cantonada amb el carrer Sombrerers, que és on està Can Gispert, ja es comença a sentir l’olor de torrat. Tota una delícia!. Ah!, el que no he provat són les macadàmies torrades i salades. Demà hi aniré a comprar-ne!

  2. Hola, hola!
    Ja veig que, per sort, som molts els que la coneixem! És una joia de les bones, Casa Gispert.
    Glòria, quina sort treballar-hi a prop! Jo, quan vivia a prop, no la vaig saber valorar tant com es mereixia. SI no, hagués fet tu: hagués aprofitat qualsevol estona per anar-hi!
    Si proves les macadàmies ja em diràs el què! A mi m’has fet enveja i tot! 😉

  3. Hola amics!
    Quinteros, mai he tingut la sort de coincidir mentre torren! El proper dia que vagi els preguntaré a vore quan torren i si es pot mirar!

    Roger, sense cap mena de dubte, això de les macadàmies. I lo d’anar a el Magnífico és una cosa que fem tot sovint, també!

    De fet, estimats, tenim una ruta bastant feta quan anem al Born de compres. Us passo l’enllaç del post on ho expliquem, per si us resulta d’utilitat!

    https://olletadeverdures.wordpress.com/2007/10/30/el-cluster-gastronomic-del-born/

    Salut i gràcies per la visita!

  4. Jo la conec molt, sóc del districte (no del barri), la meva àvia ja hi anava a comprar… I realment és magnífica, una de les botigues que han sabut renovar per adaptar-se als nous temps i no desaparèixer. Val la pena la visita.

  5. a mi em feia l’efecte que aquest post ja l’havies publicat, perquè sovint en parles, d’aquest establiment. n’he sentit a parlar molt però no he tingut encara ocasió d’anar-hi, però ho faré i ja te’n faré cinc cèntims.

  6. Hola Manel!
    efectivament en parlo força: sempre que faig alguna referència als fruits secs, que els solc comprar allà! O els posts sobre els panellets… Però mira, tenia ganes de dedicar un post com Déu mana a la botiga!

    Quan vagis ja em diràs el què! Jo crec que t’agradarà…

    Salut!

Deixa un comentari

