Blocaires, cap al Fòrum Gastronòmic!

Ahir a la tarda vaig rebre un correu electrònic del departament de comunicació del Fòrum Gastronòmic de Girona en el qual em feien saber que el dissabte 21 de febrer, el primer del Fòrum, hi ha organitzada tota una sèrie d’actes pensada per a nosaltres. De fet, la tarda es dedica als gastroblocaires i reb el nom de II Trobada de blocaires gastronòmics. Aquí a sota us paso, en vulgar copy’n’paste, el mail que m’han enviat. Jo no ho dirè millor i per tant no m’hi posaré a transcriure!

Després de l’èxit a la primera trobada de blocaires gastronòmics a Santiago de Compostel·la, des de Fòrum Gastronòmic seguim apostant per aquest mitjà i per això convoquem, el proper dissabte 21 de febrer, la II Trobada de Blocaires Gastronòmics.

El programa

  • 16 a 17.30 h. Fotografia gastronòmica, entre el document gràfic i l’obra d’art.
    Taller de fotografia en directe amb Francesc Guillamet, Maribel Ruiz de Erentxun i Marc Cuspineda. Guillamet és un dels fotògrafs gastronòmics de més prestigi d’aquest país. La improvització i el diàleg amb les matèries primeres marquen el treball d’aquest fotògraf seduït per les formes i els colors. Guillamet i Ruiz de Erentxun són autors de nombroses fotografies publicades en llibres de reconeguts cuiners com Carme Ruscalleda i Ferran Adrià.

    A l’estudi els acompanyarà el cuiner Marc Cuspineda, col·laborador d’elBulli i persona encarregada dels treballs d’estilisme fotogràfic a les nombroses publicacions i col·laboracions de Ferran Adrià i elBulli.

  • 18 a 18.30 h. Blocs, la nova dimensió de la comunicació gastronòmica.
    Conferència a càrrec de Manuel Gago, professor de la Universitat de Santiago de Compostel·la, editor de Capítulo 0 (www.manuelgago.org/blog) i promotor del Código Cocina (http://www.codigococina.org).
  • 18.30 a 19.40 h. Tertúlia. Blocs i sector enogastronòmic: una relació en construcció.
    Darrerament hem pogut comprovar la consolidació de molts blocs en termes de regularitat, qualitat i audiència. Fruit d’això, blocaires i agents del sector enogastronòmics han establert vincles de comunicació. De quina manera pot afectar aquesta situació als blocs? Poden afectar els seus continguts? Com han de ser les relacions entre blocs i els professionals del sector?

    Joan Gómez Pallarès. Editor de De vinis (www.devinis.org). Vicerector d’Investigació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
    Roberto González. Editor de El Pingüe (blogs.publico.es/elpingue/). Cuiner professional.
    Manuel Gago, professor de la Universitat de Santiago de Compostel·la.

  • 19.40 h. Codi cuina. Una mirada des de Girona.
    Un moment per conèixer els autors dels blocs subscrits al Codi Cuina i tots aquells altres que s’hi vulguin afegir. Des del recinte Fòrum ens dirigirem a un local del centre de la ciutat per compartir impressions de manera informal al voltant d’uns gots de vi.
Com acreditar-se?
Hi podran participar tots els blocaires amb un bloc propi i actiu des del setembre de l’any 2008. La inscripció és gratuïta i amb l’acreditació corresponent es podrà accedir al recinte del Fòrum i a les activitats que es portin a terme a la sala Simfònica. Pel que fa a les sessions que tinguin lloc als tallers i a la sala Cambra només s’hi podrà accedir si hi ha places vacants (aforament limitat).

Per acreditar-se és necessari omplir el següent formulari, cliqui aquí per descarregar-se’l, i enviar-lo a l’adreça electrònicacomunicacio@forumgastronomic.com. L’acreditació serà vàlida a partir del moment que rebi el correu electrònic de validació.

En aquest enllaç trobareu trobareu més informació sobre l’oferta de tot el Fòrum, que dura cinc dies i s’acaba el dimecres 25 de febrer. Jo i un bon grapat de gent ja hem enviat la inscripció! Gastroblocaires del món, unim-nos a Girona!

Salut!

Massitet

P.S.: Per cert, el màxim responsable del Fòrum és Pep Palau, que també es blocaire

Anuncis

19 thoughts on “Blocaires, cap al Fòrum Gastronòmic!

  1. Hola Roger!
    Coincideixo amb tu en interessos sobre la fotografia! Pot ser molt interessant…
    De tota manera, trobo que el conjunt d’actes toca força les claus de la nostra afecció. Inclosa la xarrada amb un got de vi!

  2. Hola a tots!
    L’acreditació s’ha de fer individualment omplentant una sol·licitud, a la qual arribareu clicant a sobre de l’enllaç que hi ha al final del post.
    Si esten al Facebook, veure que hi ha un esdeveniment creat i allà hi surt alguna de la gent que hi anirà. De moment ja en som cinc, però crec que en serem alguns més.
    Va, apunteu-vos, que serà guapo de nassos!

  3. Hola estimats!
    Estic amb vosaltres que haurem de matinar. Amb kissumenja ja em dit d’anar al matí per aprofitar el dia. No sé si al Fòrum o a passejar per Girona. Ens vam conèixer quan ells vivia allà! ;.)

    Besets!

  4. Xe, que interessant, açò del Fòrum! Ja em teletransportaria jo, a Girona, que només per ser-hi ja paga la pena d’anar-hi. Si no et fa res, deixaré algunes dades de l’event al meu bloc perquè els valencianets amb més disponibilitat (és a dir, sense nanos), se n’informen i, potser, compartesquen amb vosaltres una copeta de bon vi. Salut!

  5. Cuiners vermells: ens parlem per veure com quedem i passegem per la ciutat? És tan bonica…

    Queti! Tens tota la raó del món: la ciutat ja justifica teletransportar-la. I això de deixar l’anunci al bloc és una bona idea: ja que tu no pots venir, a vore si algun altre valencià s’apunta!

    Salut, guappos!

  6. massitet, m’hauria encantat poder assistir a aquesta trobada, però el dia 21 tinc bitllets per anar a lisboa i també em sabria greu plantar la dona. ja m’explicareu com ha anat.

  7. Hola Xaro!
    De moment sembla que nosaltres dos i la parella vermella apareixerem al matí per Girona, però no sé si matinarem gaire. Ho sigui que compta més aviat cap al migdia!
    I no et preocupis, qeu sense tu no fem res!

    Manel!
    Que em pensava que t’havia contestat! Una mica de mala sort, no? Mira que hi ha caps de setmana a l’any! I, òbviament, a la dóna no se la planta, i menys per anar a Lisboa. Ja farem intercanvi d’informació, que nosaltres volem anar a Lisboa!

  8. quina llàstima que no pugem anar-hi si no es té un blog…jo estic en tramits, pero encara no està fet…..em sap greu perque visc a Girona i una vegada que ho tinc aprop….bé , em feu dentetes….

  9. Afortunats! Ens haureu de passar una bona crònica, ja que tampoc hi podrem assistir, i no per falta de ganes. Qualsevol excusa és bona per apropar-se a Girona, i si a més té a veure amb la gastronomia, encara millor! L’any que ve toca Santiago… també molt bon motiu 😉

    Manel, ja et demanaria que em portessis pasteis de Belém si es poguessin enviar via mail, són boníssims!

  10. Hola Rosa Maria!
    Pateixis pas, que de crònica en tindràs! I això de Santiago de l’any que ve tens tota la raó: igual és l’excusa per anar-hi!
    Prenc nota del pastís de Betlem, que (encara) no tinc el plaer de conéixer-lo!

    Salut!

Deixa un comentari

