Renovant el Cuines

Avui he pogut veure per primer cop el nou format del programa Cuines de TV3. La veritat és que el canvi és purament estètic, amb canvi en les caretes i amb el plató – cuina. Però tot i la simplicitat aparent dels canvis és nota un cert rejoveniment del programa, uns aires nous quan realment el format és el mateix. I això crec que és un dels encerts del canvi: que en el fons no ha canviat res…

Crec que la fòrmula funciona perfectament. Basat en professionals de reconegut prestigi, fa que poguem conèixer cuines molt diverses. A més, el canvi setmanal de restaurants i cuiners fa que sigui molt dinàmic no solament en els contigunts, sinó també formalment: cadascú comunica d’una manera diferent i mostra interessos variats, complementàries i, fins i tot, contradictoris… En definitiva, un encert. També des de la perspectiva estrictament televisiva…

Per acabar de fer la cosa interessant, el cuiner que ha estrenat temporada i plató és Xavier Franco, un dels nostres  preferits (veujeu-ho aquí i aquí). De fet, mentre escric el post penso que la personalitat extravertida i un pèl gamberra del Franco ajuda a que el programa tingui aquesta setmana aquest to fresc i desenfedat que li he trobat.

En tot cas, felicitats per al meu admirat Miquel Sen i Joan Vinyoli, que continuen aconseguint que el Cuines sigui una gran programa tants anys, tantes edicions després…

Massitet

P.S.: El canvi és tant subtil que el web del programa encara és el mateix. Suposo que el canvi és qüestió de temps… 😉

Anuncis

5 thoughts on “Renovant el Cuines

  1. Totalment d’acord, no han canviat res 😉
    A mi m’agrada mirar-me’l, però la majorai de vegades fan receptes massa complicades per fer a casa… es passen mig programa fent una reducció o un acompanyant complicadíssim i només en posen 3 gotes al plat! Qui farà això a casa un dia de cada dia???
    Però tan és, el programa m’agrada igualment perquè em fa imaginar com és l’alta cuina de veritat…
    Benvingut cuines!

  2. Benvinguts tots!
    Hola Sara Maira!
    M’alegra veure que coincideixes amb la meva valoració. Bentornada de les vacances!

    Gemma, també estic d’acord amb tu sobre receptes complicades. També és cert, però, que tot sovint fan receptes “abastables”. En tot cas, a mi hi ha tres coses que m’agraden molt del programa i crec que coincidim. La primera, que em permet descobrir restaurants. La segona, que em permet veure que s’hi fa, en aquests restaurants, i qui hi ha la darrera. Els plats tenen un altre gust, quan veus la cara de qui l’ha parit… I la tercera és que, també tot sovint, et permet desmitificar plats, preparacions i presentacions. Molts cops he vist com darrera d’un plat de nom interminable fer per un reconegut cuiner d’un restaurant de prestigi, hi ha una recepta que puc fer amb una mica de ganes i dedicació. No ho creus?

    Cuiners vermells, sempre podeu optar per TV3.cat… jejejeje

    Salut a tothom!

  3. massitet, estic d’acord que segueix sent un bon programa de cuina, encara que, com diu la gemma, moltes receptes no les puguem fer… o sí, depèn de la paciència i les ganes. de tota manera, et permet veure què es cuina als nostres restaurants, cap a on van les modes, aprendre noves tècniques encara que només sigui per fer.les servir molt de tant en tant.
    ah, i jo tampoc no puc veure’l gaire sovint i opto pels videos penjats a la web del programa.

Deixa un comentari

