Polp ‘n’ allioli

Estic quasi segur que no hi ha cap bar de tapes del nord de Castelló i el sud de Tarragona que no tingui a la seva carta el polp amb allioli, o polp en allioli com ho diem per aquelles contrades. De fet, estic segur que el podeu trobar a la carta de tots els bars de tapes de Vinaròs que he recomenar en un dels darrers posts. A Barcelona no n’he trobat mai i no sé com va la cosa a la resta del país, però no es pot voler ser un bar de tapes a les comarques centrals dels Països i no tenir polp en allioli.

La recepta no pot ser més fàcil – o més difícil si volem bollir nosaltres el polp i fer també l’allioli! En tot cas, ja us dic que jo quan el faig a casa compro el polp cuit congelat de Pescanova, que trobo de força qualitat. Tot just l’escalfo posant-lo en aigua bollint uns segons i després el deixo reposar un mica. Llavors hi poso allioli, però just com a la foto: per donar-li el toc de l’all i l’oli d’oliva. Us ho dic perquè hi ha bars del meu poble on la proporció pot arribar a ser inversa i et serveixen allioli amb una mica de polp. La cosa va per gustos, però es tracta de menjar polp, amiguetes!

La recepta més habitual és amb el polp bollit. Però el millor que jo he menjat a la vida és amb el bitxo fet a la brasa. Devia tenir uns deu o dotze anys, però tinc el record ben present: en un dinar familiar a l’Ermita que hi ha als afores del poble, un tiet mariner va portar polp que va fer a les brases. Rédeu, encara salivo només de recordar-ho!

És una tapa ben fàcil de fer i, pel que tinc vist, força original al Principat. L’acompanyeu d’unes bones patetes fregides, una musclos i unes olivetes i teniu un vermutillo de categoria…

Massitet

P.S.: El títol del post vol ser un joc entre la nostra manera de dir el plat i el rock ‘n’ roll. A fi de comptes, l’alioli li dóna un punt gamberro i desenfadat…

11 thoughts on “Polp ‘n’ allioli

  1. massitet,
    el pop (polp) m’encanta, però no l’he menjat mai així. la veritat és que també em fa mandra coure’l, perquè no sempre queda bé, i el proper dia seguiré el teu consell i provaré el congelat.
    fins aviat.

  2. Hola Manel!
    A veure: si t’agrada molt el polp, notaràs la diferència (òbvia, d’altra banda) entre el fresc i el congelat. De tota manera, ja saps que s’aconsella conegelar-lo per estovar-lo. Però clar, el de Pescanova el congelen un cop cuit, cosa que no vindria a ser el mateix… 😉

    Prova’l un dia amb un allioli al teu gust. Jo crec que repetiràs…

    Salut!

  3. Hola! Sóc jo des de casa dels meus pares. Res, que el teu sogre em diu que vol que li facis aquesta recepta. Jejejejej. (I no preguntis per què no fa ell el comentari).

  4. Hola amor!
    Digues-li al meu sogre que el proper viatge a LJ faig polp ‘n’ allioli de tapa per dinar!

    Trigaràs molt en tornar? 😉

  5. Hola Maria Rosa!
    Gràcies per la teva recomenació. La veritat és que amb la Sirena em passa una cosa ben curiosa: hi he comprat diversos cop i en general el producte m’ha semblat força bo. Però mai l’acabo de tenir al cap! Gairebé sempre acabo comprant el congelat al super…

  6. La verdad es que está buenísimo, y hete aquí que voy a intentar hacerlo por el lado semidificil o semifacil como queráis verlo. Solo haré el alioli con el pulpo no me atrevo.
    Por otro lado y hablando de todo un poco, es una pena que un blog que parece interesante esté contaminado del virus nacionalista, hasta en el comer hay que hacer patria ¿no?, una pena porque despista: hablas del principado y pienso en Asturias o en Andorra, hablas de los paissos y no los se situar y mira que he mirado mapas, una pena yo os digo.

    1. Hola Jose!
      La veritat és que nosaltres sempre hem optat per la via semifàcil (o semidifícil, ben vist!). Si tries un polp de qualitat, la veritat és que donaràs el “pego”.
      I sobre la resta, és la meva manera de veure el món. Igual que tu tens la teva…

      Salut!

  7. Una tapeta de polp amb allioli es la meva “perdició”, menjaria fins posar-me malalta. Però no pensava q només es feia per aquesta zona. Una cosa tant senzilla… i boníssima!! A casa si faig aquest polp, tinc q fer una bona quantitat, xp abans de sortir a la taula ja he “picat” la meitat.

  8. Sí és cert, tant Pescanova com la Sirena tenen un bon pop congelat, jo he provat aquesta recepta ambdues marques i la veritat és que molt bé, igualment que el pop a la gallega amb unes patates amb pela fetes al microones, pebre vermell i regat amb un bon oli d’oliva….Fantàstic acompanyat amb una bona ampolla de vi i companyia!!

  9. A Igualada hi ha un bar que el fan boníssim a la brasa i amb allioli! ah i amb una patata! presenten la pota sencera, mitja patata amb l’allioli per sobre, tendre tendríssim i molt gustós!! si algun dia veniu ja us hi portaré, que no és l’únic plat que fan bo! 🙂

Deixa un comentari

