Salmó amb cebetes confitades

El salmó és el peix no habitual que més m’agrada. El vaig descobrir fora de casa, quan ja feia temps que vivia a Barcelona. Amb això vull dir que és un peix que he descobert quan ja era força grandet, perquè la meva mare -com ja sabeu- no és gaire amant de les innovacions gastronòmiques. En tot cas, nosaltres l’hem incorporat amb tota naturalitat i aquesta recepta que us passo avui és una de les darreres provatures que he fet i queda resultón. I, sobretot, està tirat de fer.

  • 1 filet o un tall de ventresca de salmó per persona
  • 1/2 dotzena de cebetes del platillo per persona
  • Oli d’oliva verge extra,
  • Sal i sajolida

Primer de res posarem les cebetes a confitar: les pelem i les posem en una paella amb un bon rajoli d’oli i les salem. Les hem de deixar tapades i al foc més baix possible, sense que arriben a fregir-se. Les anem punxant amb el tenedor i quan comecem a veure que ja estan, hi posem la sajolida.  Les deixem que s’acaben de fer i les mantenim en calent.

Quan ja tinguem les cebetes, ens posem a fer el salmó. Tot just el ferem marcat en una paella antiadherent. No cal posar-li oli, perquè ja és prou greixós i de seguida en soltarà i es farà com un pel fregit. Primer el posem de la part de la pell. A mi, que el peix cada cop m’agrada menys fet, li farem un tomba-i-tomba amb la paella ja fumejant. I ja està…

El secret, per dir-ho d’alguna manera, està en la sajolida (ajedrea, en castellà). Es pot trobar fresca als mercats amb certa facilitat. Jo, de tota manera, la solc utilitzar seca i la compro a Casa Gispert, en concret la que fan els de l’Herboristeria Nogué. La sajolida és una herba aromàtica que es fa servir sobretot per a escabetxos i també per adobar olives. Ës fresca, mentolada i un punt picant, i dóna un punt especiat que trobo que queda molt bé amb els seus usos més habituals (verdures i sopes) i jo trobo que també en peixos (l’he combinat amb força èxit amb tonyina). En tot cas, si ho proveu, ja em direu el què.

Massitet

7 thoughts on “Salmó amb cebetes confitades

  1. Hola Sara Maria!
    La veritat és que jo l’he descoberta fa poc. Va ser un dia parlant amb al meva mare sobre les olives trencades, quan la va citar com a ingredient. Llavors em va dir que també es solia fer servir per escabetxos i alguns guisats de carn i peix. Després he vist que també hi ha llocs on es posa a la sopa quan ja la téns al plat.

    Si proves, ja em diràs el què!

  2. Hola Sara Maria!
    M’alegro molt que ho hagis provat i encara més que t’hagi agradat!
    A mi també m’agrada emplar-lo força amb el pollastre, el conill i altres carns blanques, tant guisades com marinades i després passades per la paella o la planxa.
    Si fas proves exitoses avisa, que m’hi posaré!!! 😉

Deixa un comentari

