Sant Jordi embotit

No, no us equivoqueu: no hem embotit Sant Jordi dins de res. Tot i que molts ja coneixeu la condició de descregut que m’atribuiex la meva mare pel que fa a la fe catòlica, encara no he entrat en cap fase iconoclasta ni, molt menys, cremaconvents… El que passa és que, com que a casa nostra som afeccionats a trobar una vessant gastronòmica a tot esdeveniment lúdic, festiu o cultural, Sant Jordi no podia ser menys. I com que el pa de Sant Jordi el vaig trobar massa clàssic ja (devia tenir un dia trencador…), vaig tirar per una innovació que no sé quants anys porta al mercat però que a mi em va semblar, de tant innovadora, gairebé frikie: la sumaia amb pètals de rosa de Mas gourmets de l’embotit. Ho sigui, un embotit de Sant Jordi.

A veure, no ens enganyem: no estava malament, perquè la matèria primera de la sumaia era bona, com solen ser-ho els productes de la casa. Però els pètals de rosa li aportaven un punt dolcenc i licorós, que la veritat, no vaig saber apreciar. No us mentiré: tenia una mica la sensació d’estar maridant la sumaia amb Agua fresca de rosas de l’Adolfo Dominguez. I jo, que voleu que us digui, per als maridatges sóc una mica més clàssic 😉 .

Tot això m’ha portat a fer una petita reflexió: cal que ens inventem tradicions culinàries del no-res? Cal que busquem la manera que sigui, per molt frikie que resulti, d’obtenir elaboracions gastronòmiques per a cada dia de l’any? Si el pa de Sant Jordi ja em sembla forçadet (fa una pudoreta d’operació de marketing per a incauts que no aconsegueixo treure’m del nas…) la cosa de la sumaia amb roses ja em sembla el principi d’una caiguda en picat… o no?

Com sempre, és una opinió personal des del més profund dels respectes per la feina dels altres. Aquí no estem discutint els productes dels Mas, si no d’un producte, permeteu-m’ho, de laboratori. No és un mal producte, però crec que no calia: el món continuaria igual sense aquesta sumaia…

Massitet

Anuncis

Deixa un comentari

