Croquetes de rap

Vam quedar que Massitet publicaria la recepta de les tan esperades croquetes de Ximo: poma, ceba caramel·litzada i micuit, abans que nosaltres les nostres, però què voleu que us digui? Jo ja m’he cansat d’esperar i veig que això no arriba. A més, avui estic de ressaca d’un dia de febre així que em ve de gust escriure el que jo vaig fer pel concurs amb els amics.

Resulta que això d’atrevir-me a fer croquetes no va anar gens malament i estic molt contenta de la meva gosadia de fer-les de rap. Per aquells que encara no em coneguin, jo menjo però no cuino. Mmmm, ara que ho escric trobo que això ja no és cert, que ja hi ha més d’un post signat per kisumenja, jejeje! A banda d’això, el repte era igualar les de la Pastisseria Mauri i…, home, 10 punts per mi.

Total, que vaig fregir amb dues cullerades de mantega, un cop desfeta, una ceba sencera tallada molt petita i dues dents d’all. Abans que la ceba s’enrossís massa hi vaig afegir mig quilo (gràcies Txell!!) de rap també tallat el més petit que vaig poder. També hi vaig posar sal i una miqueta de nou moscada.

Quan això ja estava llest i fred ho vaig barrejar amb la beixamel, vaig fer la forma que toca, vaig passar-les per pa ratllat i les vaig fregir.

De tot això en van sortir unes 35. Suposo que aquesta també és una dada interessant.

No vaig entendre la recepta que m’havia passat la meu mare (que diem a l’Empordà) i vaig fer-ho així però crec que ella fa el rap i tal i després hi tira la farina al mateix lloc per fer-hi la beixamel a sobre. Ja ho provaré.

Mmmm….ara feu-me les preguntes que volgueu perquè m’ha quedat un post tan mini tan mini que segur m’he deixat la meitat de la cosa.

kisumenja

Anuncis

6 thoughts on “Croquetes de rap

  1. Dissabte vam fer un soparet a casa i vaig provar de fer la recepta com m’havia escrit la meva mare: fer la beixamel a sobre. El procediment és el mateix però un cop el rap està a punt s’hi afegeix un xic de mantega i 3 o 4 cullerades de farina. Es va remenant i s’hi va tirant la llet sencera calenta fins que quedi la consistència desitjada. Trobo que hi ha alguna diferència fent-ho així, subtil, però fa que millori la cosa.

  2. Maria, gràcies pel comentari, que si només ho dic jo sembla que m’estigui tirant floretes. M’ha agradat aquesta confirmació, jejejej.

  3. ara vinc jo i faig una pregunta segur que molt idiota, però si us dic que la meva primera truita de patates la vaig fer després de llegir el teu post amb les explicacions, ho entendreu millor: per fregir les croquetes amb el pa ratllat es possa ou o no???? aaayyysss quines ganes tinc de provar a fer-les.

  4. Així m’agrada! Que el bloc serveixi per alguna cosa! (a banda de per que jo m’ho passi bé…jejejeje).
    No cal l’ou, dona! Jo ho vaig fer sense: el pa ratllat ja s’enganxa a la croqueta. Això sí, les has de fregir amb força oli i molt calent (que fumegi) i quan siguin a dins contes fins a cinc i les treus.

    Kisumenja, aprofitant que Massitet està conectat (per això surt la seva barbeta a l’avatar…)

Deixa un comentari

