Rostit de galtes de porc


Tal com us vaig prometre en el darrer post, que tot just teniu a sota d’aquest per ordre cronològic, us faig a mans la recepta de galtes de porc rostides que vaig fer a l’estil clàssic tal com l’he aprés del mestre Fermí Puig.

Segons ens explicà Puig, els elements fonamentals d’un rostit clàssic són una cassola, una vianda, un greix i uns aromàtics. Seguint aquest ordre, en el cas que ens ocupa la cassola era de fang, la vianda eren unes galtes de porc, el greix oli d’oliva extra verge i els aromàtics una colla: pastanaga, ceba, mitja cabeça d’alls, vi blanc, llorer i un trocet de canyella en rama. Ho vaig posar tot excepte la canyella i el llorer (els vaig incorporar a mitja cocció, per a que no es cremin i amarguegin) dins la cassola i d’allà al forn precalentat a 120 graus. Tres hores i escaig després, ens vam cruspir les galtes que podeu veure a la foto.

Les vam acompanyar amb un Montsant que no ceneixiem molt, molt interessant (vam sortir corrents per a comprar-ne més per al rostit familiar del dia de Nadal!) que es diu Racó d’Atans Criança i és brutal: potent, llarg, amb la fusta ben integrada, la fruita molt present malgrat l’any de criança en bota i una relació qualitat preu més que bona pels 12 € que ens va costar (teniu una nota de tast “prof” en anglès aquí, l’única que he sabut trobar).

Quin dinar més bó, deumeusenyor!

Massitet

P.S.: Aquí teniu un enllaç al post on vaig recollir la recepta clàssica explicada pel Puig, per si de cas arribeu a aquest post via buscador i no teniu ni idea de l’ordre cronòlògic d’aquest bloc, d’altra banda, cosa més que probable i encara més raonable… 😉

Anuncis

10 thoughts on “Rostit de galtes de porc

  1. Això de fer el rostit al forn em sembla una alternativa molt més pràctica que la de fer-la al foc. Ho tinc que provar i com he llegit en l’altre post que es pot fer amb qualsevol “vianda” provaré amb un altre tipus de carn. Ja et contaré.
    Salut!!

  2. Hola Lurka!
    Conta’ns-ho tot quan facis algun rostit de qualsevol “vianda”! A mi m’agrada força fer-ne i qualsevol proposta i/o “intercanvi de cromos” és molt més que ben rebuda!

  3. La proposta em sembla no genial…. “genital”.¡¡¡¡¡¡¡¡¡…
    Pot ser, a més del ví blanc, no hi desentonaría pas afeixir-hi també un rajolíc de Brandy.
    En quant a vins,……… en el Cash & Carry de Sta. Mª de Palautordera – ara parlant molt en “sério”, – hi podeu trobar uns vins “A granel” …… eixint de bota, que d’un temps en ara, m’han robat el cor: Un negre “sec” Priorat i un “blanc” de la Terra Alta, indicadíssim per a beure amb porró, a preus increibles i que ….deixe’ls correr…….

    1. Hola Ulises!
      Espero que les galtes de porc t’ajudin en el teu camí cap a Itaca!
      Efectivament, el brandy ajuda moltíssim, de la mateixa manera que cognac o també el vi ranci. Cadascun dóna el seu puntet especial!
      Sobre els vins, no en tenia ni idea i en prenc nota. Encara que ens agafa una mica a fer la ma, com diem al sud d’aquest país nostre. De totes maneres, gràcies!

  4. La qüestió del vi, es molt fàcil d’entendre: L’amo d’aquest Cash & Carry, es fill de bodeguers de tota la vida a Sant Celoni. Actualment, té allà mateix instal.lada la seva bodega particular i a més d’un regitzell de marques de vins per a tots els gustos i butxaques, també serveix ví a granel per a molts establiments de la contrada i particulars coneixedors del fet. Es un xiflat de tot aquest món i també de l’Opera…… cosa estanya¡¡¡.
    Sembla ser que existeixen tres classes de ví a granel: Ví flor, primeres i segones.. El compra sempre partides de 15.000 litres en 15.000….. evidentment de ví “Flor”. No m’ha explicat mai l’origen dels seus proveïdors, però jo els faig a Terres Tarragonines. Ulises.

    1. Hola Ulises!
      Gràcies per les referències i per l’explicació. Serà qüestió d’anar a Tordera!
      Mira que anar cap a dalt en comptes de cap a baix per comprar Priorats de qüalitat…

      Salut!

  5. – Ull, amic Massitet: No es a Tordera…….
    – Es a Sta. Mª de Palautordera. Just al costat de Sant Celoni. Sortida nº 11 de l’autopista A 7 direcciò a Girona. Heu de demanar pel veinat del “TEMPLE”., just al costat del CAPRABO (EROSKI)
    – Ah¡¡¡¡¡¡¡……. Que consti……… Personalment, no hi tinc res a veure amb tot aquest negoci.
    – Es més, Amb aquest nom (Ulises), si parleu amb en Costa,(l’Amo), no sabrà de qui l’hi parleu.
    – Bona sort a la tria, visita i remoguda de “caldos” (“xexa”, “mám”, “Xarel.lo” etz. ………….. Ulises

  6. Hola de nou Ulises!
    Perdona, que m’he fet un embolic!!!! Tinc relació amb Tordera i el subconscient m’ha traït! jajaja
    Prenc nota de l’adreça i quan hi anem potser faig un post per explicar-ho!

    Salut i gràcies!

Deixa un comentari

