Pastís de pastanaga de ma mare

L’altre dia Massitet i jo vam anar a veure els meus pares. A l’hora del sagrat cafè de la tarda, ens va oferir un trosset de pastís. Ai, pobre! Un trosset!!!! En un pim-pam la vam deixar sense res!!! No m’estranya que quan vaig cap allà em carregui de tot el que pot, deu pensar que a Barcelona no menjo…Evidentment, li vaig demanar que ens digués la recepta i com que ens va agradar tant, tot i que encara no l’hem feta, aquí la deixo per qui vulgui anar avançant, perquè la veritat és que el resultat s’ho mereix.

Necessitem 2 pastanagues grosses, 1/2 tassa d’oli i 4 ous. Tot això ho passem per la batedora i ho deixem en un bol. A banda, barregem 2 tasses de farina, 2 tasses de sucre i 1 sobre de llevat; i ho barregem fins obtenir una mescla homogènia que afegirem al bol on tenim l’altra barreja. Llavors, ho barregem fins tenir-ho tot ben mesclat i amb la consistència pastosa pròpia d’un pa de pessic abans de coure’l. Untem un motlle amb mantega i farina i ho posem al forn. Això no s’acaba aquí, que mentrestant anem fent la cobertura: 10 cullerades de sucre, 6 cullerades de xocolata (Cola-cao o Nesquick també serveixen), 2 cullerades grans de mantega i 4 cullerades grans de llet.

Quan hem tret el pastís del forn li fem uns talls a la part superior i així la cobertura hi penetra i… Mmmmm, boníssim!La veritat és que no trigaré molt a intentar-ho perquè trobo que està molt bo, la pastanaga es nota però no massa i la xocolata tampoc no es menja del tot el gust de la resta.

Andrea Bocelli de fons…

Kisumenja

Anuncis

4 thoughts on “Pastís de pastanaga de ma mare

  1. Hola Txell! No és tonta la pregunta. De fet, com ja he dit, nosaltres no l’hem fet a casa i segur que el dia que m’hi hagués posat li hagués hagut de fer una trucada a la meva mare preguntant-li el mateix (com he fet ara per contestar-te,jejjeje). Doncs no, no cal bullir-les. però m’ha dit que millor les ratllis si la batedora no és molt potent.

  2. Holaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Doncs ahir arribant a casa m’hi vaig posar, canviant una miqueta les proporcions i…. mmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!! Terrible, terrible!!!!!!!!

    AMb en David (la meva parella), vam dir… va un trosset petit! Juassss!!!! Va caure més d’un quart de pastís! Es que te un gust tan peculiar… mmmmmm!!!

  3. Estic encantada que l’hagis trobat tan bo. Aquest cap de setmana tornem a fer una visita als meus pares, segur que la meva mare està molt contenta també del teu comentari. Gràcies!
    En fi, a veure si m’animo (o ens animem amb massitet) i el fem nosaltres!

Deixa un comentari

