Caballa al forn

Una de les moltes coses que ha passat en els mesos que fa que no escric és que la meva mare ens ha vingut a veure diverses vegades a Barcelona. Com alguns dels lectors ja deuen saber, ma mare és un dels meus principals referents gastronòmics. Això vol dir, entre altres coses, que sempre que ve a veure’ns acaba cuinant i deixant alguna recepta nova a la nostra carpeta…

La seva darrera vistita es va traduir en una recepta ben popular, com la seva cuina: caballa (orientals, verat) al forn. La cosa no pot ser més senzilla ni més gustosa.

Es compra la caballa i es demana que li treguin el cap i l’obrin pel mig. Llavors la poses en una safata d’anar al forn de la part de la pell i a sobre d’unes gotes d’oli. Trinxes un all (bé, els que vulguis, aixó va al gust, com sempre) per caballa i el poses a sobre; li escampes uns piyons també per sobre i ho regues amb un bon rajolí d’oli d’oliva i un polsim (o dos: de nou, això ca a criteri de cadascú) de pebrot vermell de la Vera. Ho deixes al forn cinc minuts tapat amb paper de plata i després ho descobreixes, per a que es rosteixi una mica per sobre. I ecoliquà, que dirià l’Adrià!
És un plat ben senzill i ben gustós que recomana tenir una bona llesca de pa a la vora per sucar l’oli i una copa amb un vi blanc amb cos o d’acidesa marcada per ajudar a netejar (una mica, no us penseu: la recepta és ultrapotent!) la boca…

Ale, a gaudir-ne si voleu!

Anuncis

7 thoughts on “Caballa al forn

  1. Doncs mira, ho faré. No tots els peixos em vénen de gust i menys encara cuinar-los a casa, però trobo que aquest és ben senzill i pràctic… i sembla gustós, que és el que importa. Visca ta mare!

    I posats a abusar dels vostres coneixements (i els de les vostres respectives famílies), podríeu dir-me en quins plats (més o menys senzills i habituals) queda bé posar-hi pebre vermell i sagrà (no alhora s’entén… o sí).
    Gràcies!
    Mo

  2. Em fa goig aquest peix al forn. A mi si que m’arada el peix: cuinar-lo i menjar-lo. No tinc massa costum de fer verat, ja que no sabia com cuinar-lo. M’heu resolt el problema, divendres a comprar verat.

    Carme

  3. Hola Carme!
    M’alegra veure que ja has vingut a visitar-me i que trobes interessant alguna de les cosetes que explico!! Espero continuar sent-te de profit: és la manera que tinc de tornar-te tot el que t’agafo!

  4. Hola
    Dono fe que queda molt bo. Ni m’agrada cuinar peix ni sóc cuinera “dedicada” i que frueix cuinant, però aquest peix em va costar no res fer-lo i estava molt saborós. Val la pena! Amb receptes així, no ens costa tant cuinar als qui no en sabem. Gràcies!

  5. Hola Atzavara!
    Moltes gràcies per deixar aquest comentari! Saber que la gent aprofito el que deixes en aquest bloc anima força a continuar escribint!

    Salut!

  6. KISUMENJA ha fet el famós verat!!!! Tot i que vaig escrivint cosetes per aquí ja sabeu que el rei dels fogons a casa meva és massitet. Però no em puc estar de fer aquest comentari per explicar la meva experiència amb aquesta recepta: és tan fàcil i queda tan bé que sembla impossible!!! Però si, tu… Què fort!
    (Massitet és un tiquis-miquis, perquè ja em costa prou entrar a la cuina perquè ell estigui darrere dient “jo li hagués posat una mica més d’oli al damunt, no trobes que ha quedat sec?, i més pebre vermell, és que a mi m’agrada molt…”).
    En fi, que endavant amb aquesta recepta a aquells que no us agrada gens cuinar, de veritat.

Deixa un comentari

